onsdag 9 januari 2008

* Återvinning! *

Jag har just friserat min Amaryllis.
Nu är det en Låång stängel med stor knopp kvar, uppbunden med en stor blompinne som jag skulle haft till tomatplantor.
Den vissna stängel som jag skar bort hade en vacker blomma kvar...
Den får numer stå i ett glögglas och förgylla min utsikt.

I dag har jag ägnat mig åt sortering bland papper och hjärnkontor...
Nu är jag trött och ska snart titta på "Planet earth ~ framtiden"
(läs somna i soffan till ett intressant program...)

Ha det gott i kväll!

Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Såg oxå planet earth. Ska aldrig köpa ett par jeans efter att ha sett programet.Herregud, de var ju bara barn! Hur kan den där äcklige polisen sitta och säga att han gör allt för arbetarna! Jag blir arg!
Amaryllisen i glaset var fin.
Kram från mig :)

Anonym sa...

Vacker blomma som jag har lite kvar av ännu, men den är på väg att återvinnas.. * Kram
http://kafferasten.blogg.se

hugan sa...

tänkte kapa ner min halvmeter långa amaryllis åxå, men jag vet inte om den måste slå ut helt innan...?

bakgrund