onsdag 28 november 2007

*** julstämning ***

Det är alltid något på gång i sta´n. Alltid någon byggnadsställning eller lyftkran i blickfånget.

Någon snöstorm har det dock inte blivit ännu - och inget regn heller. Det vita på taket är enbart frost.

Skulle ju köpa glögg, men trodde jag stod vid kaffehyllan ett tag. När förvirringen släppt började jag leta efter de "specialglöggar" jag spetsat in mig på.
Lucia - chokladglögg lät ju gott - och var slut
hade fått tips om blossa 007 eller något liknande - och den fanns det visst tre exemplar av i helat Stockholm. Naturligtsvis inte i den hyllan jag tittade i...
Jag ska ingen glögg ha :(

Jag fick helt enkelt trösta mig med årets första julmust och till det en lussekatt. Utan russin men med mandelmassa - kan det bli bättre?

Bestämde mig även för att ta hem dessa gardiner från Indiska.
De har jag tittat på för några dagar sedan - men kunde inte bestämma mig då.
Nu var de dessutom nedsatta med 70 kr per längd. Alltså tjänade jag 210 kr på att vela denna gången.

En liten extra detaljstudie av bården...
Ska nog ta och sätta på lite julmusik nu oxå för stämningens skull.

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

hugan sa...

lussebulle med julmust är bättre än glögg! grattis!
vilket fynd av att vela!! grattis igen:)

Cattis sa...

ja ibland kan man tjäna på det :-)
Att inte förhasta sig *s

bakgrund