lördag 24 november 2007

*** På rymmen ***

Maken och jag tog oss en promenad ner till mataffärenUtanför Södersjukhuset finns denna staty och bassäng - den är "tömd" för säsongen, men har fyllts på av naturen.
I dag var det kallare än vad jag räknat med.

Då vi klev ut ur porten kände både maken och jag att vi var hungriga, så vi bestämde oss snabbt för att åka någonstans där vi kunde få mat.
Vi gick av vid Tjärhovdsplan.
I trappen vid Stigberget passerade vi dessa övergivna flaskor som lämnats åt sitt öde då innehållet tagit slut...
Genast började fantasin virvla iväg - vilka hade suttit där?
Och frös de inte?
Solen sprack fram och jag fångade ett vackert träd igen, trädfreak som jag är.
Och visst är gamla tegelpannetak vackra.
Funderade över vad detta är för ett lustigt träd. Det har tappat alla sina blad men har fortfarande en hel del av sina gula bär kvar.

Så nådde vi vårt mål.
Det vegetariska, helmysiga Hermans på Fjällgatan

Vi njöt av buffén och delade på en hallonpaj till kaffet. Vad mer kan man begära av en lördag?
På hemvägen handlade vi på nyöppnade Hemköp vid Skanstull. Dit kommer vi att återvända.

Inga kommentarer:

bakgrund