onsdag 2 juli 2008

*** Jycken sover ***

Efter en ansträngande dag som innefattat en tågresa till Västerhaninge och ett besök hos lillhusses flickvän med familj.
Lillhusses flickvän fyllde 16 och hennes mamma hade bakat marsipantårtor med mosade jordgubbar i . Så vackra att se på , med hemgjorda marsipanrosor, och så välsmakande.
Jag hade glömt kameran hemma så ni får tänka er en grön tårta med rosa rosor och en rosa tårta med gröna rosor.
Vi tullade lite på barskåpet oxå och hade några trevliga timmar.
På vägen hem hittade åttaåringen en trött humla, (inte den på bilden, den är från ett tidigare tillfälle) som fick följa med hem och sitta i handen och bli klappad.
Den var inte död, hävdade hon bestämt. Fast, det var nog inte långt ifrån då den accepterade att bli behandlat som vilket tamdjur som helst...
Andra bloggar om: , , ,

6 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hoppas att det smakade bra med tårta.
Blev sugen på det nu.
Jag mailade lilla fröken igår.
Nästan alla bloggar jag varit in på nu på morgon har bilder på mat eller fikabröd. Bara för att jag ska ta prover på fastande mage idag....
Suck....Jag vill ha frukost!!
Hoppas humlan uppskattade att bli omhändertagen av lilla W.
Och att den överlevde hehe...
Ha en fin torsdag.
Kram från Digernes i sol....
Synne.

Cattis sa...

Stackars Synne... ingen frukost. Det som är bästa måltiden...

hoppas allt går bra idag och att det blir färdigt fort så du får ditt morgonkaffe.

Tårtan var god och fanns i stora mängder, då nu är jag "tårtmätt" för en tid framöver ;-)

kram
Cin

hugan sa...

Stackars humlan...jag undrar vart den hamnade.? Roligt med goda och fina tårtor, för att inte tala om det lilla styrketårarna till!

annette sa...

Hoppas Ni har det fortsatt skönt och bra! Hur mår humlan??

Kramen //annette

mia dh sa...

Ibland blir trötta humlor pihhare av en liten sked med vatten och socker blandat, de smakar gärna på blandningen och piggar på sig och flyger iväg.
Ha det fint.

mia dh sa...

piggare skulle det vara

bakgrund