lördag 27 december 2008

~ Fredagsfärger ~

Tja, vad gör man när man vaknar väldigt tidigt en vintermorgon?
Man kan ju exempelvis vara med på ett tema som fredagsfärger exempelvis.
Denna vecka visade det sig bli svart och vit till sist.
I min samling av bilder hittade jag denna "lakritsvåffla"
Tyvärr smakar den inte av salmiak eller dylikt, utan gjorde sig bäst i soppåsen efter att ha nyttjats som foto-objekt.

~ Om man glömmer en våffla i laggen - kan man få ont i maggen ~

För att vara med på veckans fredagsfärg eller bara se fler tolkningar får DU gå in här

Andra bloggar om: , , ,

18 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Hoppas du sover nu, såg du var uppe tidigt.
Vacker bild på nyponet föresten.
Här går ugnen i denna arla morgonstund. Ett bröd ska gräddas, och jag vill ha lite mera värmen.
Snart 11 minus ute. Inte fullt så kallt inne, men dock lite kyligt.
Sitter med tjockraggar på fötterna, fleecebyxor och fleectröja.
Fortsätter det här så åker ett av elementen på.
Maken for på jobb vid fyra tiden imorse. Undrar hur kallt det var i bilen.....
Ska ialla fall sätta på lite te. Då ska man väl få upp värmen.....
Ha nu en fin lördag min vän.
Hälsa gänget så gott.
Storkramen Synne.

Anna Carin Ahlander sa...

Attans!! synd på nåt så gott som våfflor, men det blev ju en kul bild! Ha en fin helg! Anna carin

Anonym sa...

Vilken bra bild du fick till! Tydlig med alla nyanser i våffelmönstret.

Kerstin sa...

Snyggt foto! Läckert med "lakritsvåffla". ;)
Ha det gott.

Veronica sa...

Kakritsvåffla!! Läcker bild skarp och fin!
=)

Namn: Eva sa...

Synd o skam att denna våffla blev sotig .... annars e ju våfflor så smarrigt!

HA det gott!

Anonym sa...

Kanske inte så dumt med lakritsvåfflor?
Fräck bild och bra idé!
Gott Nytt År!

annette sa...

Har aldrig smakat Lakritsvåffla förut, men någon gång skall väl bli den första!!

Kramen //annette

Jah Hollis sa...

Inget du rekommenderar då, om jag fattat saken rätt. :-)

hugan sa...

Ja den var välgräddad minsann! knappast nån höjdare i smak.. ;)
ha en god fortsättning på helgen!
kram

Baronessan sa...

Ja, den såg inte god ut! När jag först skymtade bilden trodde jag att det var någon tingest i metall

Maggan sa...

Just den våfflan blev jag inte sugen på, men annars är våfflor gott.
Här sitter jag och sitter .. maken är nere i källaren och gör ett jätteryck, där har samlats så mycket skit genom åren att jag inte vågar tänka på allt han får släpa med helt själv. Orättvist är det ibland...för honom.
Kram

annette sa...

Gott Nytt År önskar jag Dej och Din Familj!


Kramen //annette

hugan sa...

Önskar dig ett riktigt gott nytt år kära bloggvän!
Kramar till dej.

Unknown sa...

Såg att jag skrev mitt inlägg på fel dag, så du får det här i stället....
Klampar in med hela famnen full med snö och lämpar av det på balkongen. Klart ni ska ha en vit nyår :)
Vilken vacker gran du fått tag i! Önskar att jag hade plats för en gran, men det finns bara inte. Har så trångt och skulle inte vara hemma över jul och inga barn heller, så det bidde ingen gran detta år. Nästa gång ska jag köpa en kungsgran jag med...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och ett gott slut på detta året.
Kram Vero

Anonym sa...

Kikar in och önskar ett riktigt gott nytt år!

Lena sa...

GOTT NYTT ÅR, Cattis! Stoooora KRAMEN till er alla.

Anonym sa...

jordan shoes
bape
goyard bags
kyrie 9
kyrie irving shoes
curry shoes
yeezy 500
curry shoes
curry shoes
bape hoodie

bakgrund