söndag 6 april 2008

*** Datastopp ***

Under dagen har vi utövat datastopp under några timmar...
Maken är It-tekniker och sitter vid sina datorer minst 40 timmar i veckan via jobbet. Sen har han svårt att slita sig även på kvällstid och helgtid... Åtskilliga gånger har något barn kommit skuttande, glatt förkunnande att pappa minsann somnat med näsan klämt mellan tangentbordet och skärmen.
Själv har jag blivit alltmer fast i att blogga och läsa tidningen, msn:a, osv på MIN laptop.
Mitt manus, som bara har slutklämmen kvar, ligger oöppnat dag efter dag.

För att inte tala om hur huset förfaller och barnen går hungriga i skitiga kläder... hrmm... nu hamnade jag lite i överdrifternas sköna land ;-)Vad jag vill säga är kort sagt:
I dag sade jag till maken att nu lägger vi ihop våra datorer några timmar, med start nu.
Och hör och häpna. Jag fick som jag ville, behövde bara trycka i hop hans lapp sådär lagom aggressivt och spänna den hårda blicken på honom... (hahahaha)
Alltså hann vi hjälpas åt en hel del med städningen i dag. Badrummet skiner som sola i Karlstad (jodå, den sken då alldeles strålande då vi passerade med tåg i påskas, så det så)
Marsvinen trampar runt i rent spån och mumsigt hö.
Jycken sover utmattad efter en fotosession ner via tanto, förbi Årstaviken och hem igen.
Maken har lämnat barn på kalas och storhandlat.
Under tiden hann jag tillaga en av mina favoriträtter, lax i ugn.
Vi har bytt gardinerna i sovrummet, som jag möblerade om i går kväll.
Under tiden som vi pysslat om vårt hem och vår familj har vi kunnat lyssna på en radio, som fungerar alldeles utmärkt trots att den har en hel del år på nacken.
Den är nästan pensionär...

Vi har t o m hunnit sova en stund efter att ha proppat oss fulla med god mat.
När barnen somnat alldeles strax kan vi alltså umgås, ta en kvällspromenad och se en film utan att somna i soffan.
Och allt tack vare våra stängda datorer...
Datastopp några timmar då och då är nog rätt hälsosamt !

Men, om ni för tillfället INTE har bloggläsarstopp så kan ni ju för all del titta in i makens blogg...
Han har nämligen handlat gammal ost.
Riktigt gammal ost...
Äldre än ICA´s gamla köttfärs ;-)
Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Stina sa...

Sicken mysig radio.
Ja, det är nog bra med lite datorstopp ibland.:-) Kramis

Synnøve. sa...

Datastopp låter som en bra ide....
Gällde det det för alla? hehe.....
Ska med gubben i lastbilen idag så det blir skoj.
Väder här just nu,, snöfall och 1,5 plus....
Klems Synne ;D

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Det hørtes toppen ut med datastopp! Utrolig hvor mye man får gjort hvis man velger bort TV og data en dag, det har jeg erfart også :-) Men i dag har jeg tenkt å sitte en del ved dataen, for jammen snør det ikke her hos meg! Så jeg er ute bare det jeg må, for å stelle hestene, og har tenkt å holde meg innendørs resten...
Håper du får en flott mandag!
Klem fra Britt :-)

Anonym sa...

Ja, det är nog tur att man kan lägga ihop och stänga sina datorer då och då ;-)
Du berättar det hela så kul och bra.
Och fina bilder också.
Och bilden på radion påminner mig om radion mina föräldrar hade förr och när jag växte upp.
Önskar dig en fortsatt fin dag och tack för fin kommentar hos mig.
Kram

bakgrund