onsdag 10 september 2008

~~~ Små fester är oxå bra ~~~

Hej och hå mina vänner små :-)

Här rullar allt på som det ska, men tiden för bloggande är knapp...
Min syster föreslog att jag skulle göra ett blogginlägg om alla höstens aktiviteter. Och det ska jag.
Det blir väl nästa omgång då ;-)
I dag blir det ett inlägg som legat och lurat några dagar...
Ni måste ju få vara med på årets lilla kräftfest!
Mina yngsta barn sa en dag att de tyckte vi skulle ha kräftfest, för det har vi inte haft på lääänge...
Och jag höll med ~ för det var alldeles sant.
Och det var ju lika bra att göra slag i saken och inhandla de röda så delikatesserna och lägga dem på upptining.
Vi passerade affären efter skolan dagen därpå för att inhandla nödvändiga saker såsom alkohol cider, god ost och kex. Sen var det bara att duka upp det som vi ville ha det. Barnen var mycket hjälpsamma :-D
Visst är det läckra!
Och rätt så pilliga...
Man sitter länge vid matbordet och hinner prata mycket med varandra.
Storebror hjälper lillasyster.
Alla kräftor gick inte åt så vi tänkte bjuda vidare...
Fast... hållbarheten är inte så lång så Ni hann inte med denna gång.
Morsan/mormor fick en minikräftskiva till lunch dagen därpå.
Barnen tyckte nog att det var mer roligt än gott med kräftskiva när allt kom omkring.

Andra bloggar om: , , , ,

9 kommentarer:

Willewira sa...

Härligt med kräftfest!!!

Vi har inte hunnit ha någon ännu!
Och jag älskar kräftor!!!

Hoppas allt är bra med dig, vännen!
Och hur är det med kantarellerna??? (det är Synne som bett mig fråga... :) )

Sköt om dig!!! Ha en härlig dag!
Kramar Willewira

Cattis sa...

Hej Wiran!

synd du inte var här. det hade räckt till dig :-)

kantarellerna ligger i en frys på södermalm... har inte talat med dem på länge *fniss*

önskar även dig en härlig dag och hoppas du har sol ~ det har jag

kramen
Cattis

Synnøve. sa...

Hej där.
Sitter med dig på msn samtidigt så det blir skoj det här.
Eran kräftfest ser ju härlig ut.
Fast jag tycker W ser lite fundersam ut på sista bilden.
På höstlovet är det bara att komma. Dörra är öppen. Erri blir nog glad åt en kompis. Om hon inte är med på jakten förstås hehe...
Det löser sig.
Mitt kaffe är slut, hur är det med ditt?? Påtår eller?
Härliga bilder har du ialla fall.
Kram Synne.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Mums vad det såg gott ut med kräftor. Hoppas allt är bra i södern. Ha det gott./C

Unknown sa...

Slurp, smaskade i mig några av läckerbitarna du bjuder på hos dig och lät mig väl smaka. Älskar kräftor. Har tyvärr inte hunnit med att käka några ännu, men jag och min syster funderade på att fixa ett litet kalas på tu man hand. Gissa om jag bidde suuugen nu.

Hoppas allt är bra med dig och att du kommit i ordning i ditt nya hem.
Ha det gott.
Kram Vero

Elisabet. sa...

I min frys ligger två paket kräftor .., och bara väntar på att ätas upp.

Kanske nästa helg, när pensionatsvärden kommer ner och hälsar på ...?

Sussie sa...

En sån mysig liten kräftskiva :) Det ser härligt gott ut. Härligt fundersam min på sista bilden, man undrar hur tankarna går :) Härligt att se att ni har det gott, kramar.

Cattis sa...

synne:
jobbar på resan. längtar. det kan nog bli en fin höstvecka :-)

busmamman: allt är bara bra, tack. och kräftor kan man ju inte få för mycket av...

Vero: det är ju bara att slå till på en kräftskiva bums. Hög tid ju om ni inte gjort det ännu.

Elisabet: det låter som en GOD idé ;-)

zanna: haha. ja känslorna var lite blandade... men mysigt var det.

Pixi sa...

Ja där hade barnen nåt att "bita" i ,hehe..sj gillar jag räkmackor istället för kräftor på kräftskiva!..Må gott denna helg!

bakgrund