lördag 25 oktober 2008

~ Reseblogg ~

I dag var det uppstigning kl 04.30...
Fast av någon anledning kunde jag knappt sova alls.
Det var nog resfebern som slog till och gjorde att jag blev sittande uppe hela natten, efter att ha sovit på soffan ett par timmar.
Vi tog ett pendeltåg med god marginal för att hinna med tåget från Stockholm Central till Kongsvinger.
Nu åkte pendeln som klockan i dag, så vi fick tid att rasta lilla jycken och titta lite på omgivningarna.
Denna snygga lampa sitter utanpå stationshuset vid Stockholms Central.

Eftersom vi hade så pass gott med tid köpte vi lite frukost på Mc-Donalds. Nu när vi inte bor i "stan" längre blir det inte snabbmat så ofta. Så det tyckte vi att vi kunde offra oss på :-)
Till slut åkte tåget och vi hade jättebra platser vid fönstret. Jag och jycken somnade sött.
Utanför fönstret sken solen och det vackra landskapet susade förbi.

Tågresan tar 4,5 timmar så till slut blev det långtråkigt att sitta på golvet för lilla hunden.
Att sitta i lillmattes knä och bendra utsikten var bra som omväxling
Väl framme handlade vi lite innan vi for "hem" till Digernes. De hade kakprovning på Mega. Dottern och goa Synne lät sig väl smaka :-)
Äntligen framme var jag ju tvungen att ta en bild på min favoritvy ~ sjön Nugurn.
Nu ska vi äta hemgjord kålpudding här...
Det doftar underbart och magen kurrar.

*** Önskar er alla en god middag ***

Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Så fina bilder du tog.
Nu sover ni sött allihopa där uppe.
Jag sitter och läser bloggar och jobbar.
Klems mig på undervåningen.

Pixi sa...

Ohh e ni i Norge igen..vad mysigt o kul att ni har sån suverän kontakt..det e få förunnat..ha ett riktigt nice lov! kram =)

Ninis-skatungen sa...

Det var en fin blogg, och då tar jag inte i! Den kanske var lite extra fin p.g.a: att jag var med^^
/kram skatungen Ninis

Lena sa...

Vilken skön resa! Med tåg... mysigt. Jag avundas er. KRAMEN!

bakgrund