onsdag 1 oktober 2008

*** Glimt från livet ***

Denna bitvis vackra höstdag har jag varit på Huddinge sjukhus.
Dagens leende kommer från pendeln, mellan Västerhaninge och Älvsjö...

En kvinna med hund sitter ett par bänkrader från mig i glatt samspråk med en medpassagerare, då tåget fylls på.
En kvinna frågar artigt om det är ledigt bredvid hundägarinnan.
Jodå, självklart.
Hon gör plats och kvinnan sjunker ner.
Efter en stund tillstår den nytillkomna grannen att hon är aningen hundrädd.
Förvirring uppstår.
Jag ser hur hundägarinnan som har lite svårt att få sin hund att ligga still, söker efter något lämpligt att säga.
Så kommer det:
"Han hårar i allafall inte så mycket"
Varvid den något hundrädda kvinnan ler förvirrat och säger med tveksamhet.
"Så bra"

*

Ju mer jag satt och funderade på konversationen, desto roligare fann jag den :-D

*

~ ** Är man hundrädd, så inte är det i första hand håren som man fruktar ** ~

Andra bloggar om: , , , ,

7 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon i Nynäshamn.
Regnet vräker ner här, men inne är det varmt och gott. Härligt med centralvärmen :D
Jag tycker det var en ganska kul grej det där.
Inte lätt att veta vad man ska säga egentligen.
Men det var ju bra att hunden inte hårade :D
Satt hon kvar eller bytte hon plats efter en stund?

Har njutit frukosten nu. Sitter vid datorn och hör på regnet.
Mår egentligen ganska bra.
Sänder en stor kram från mig här.
Kramen Synne.

Willewira sa...

Rolig konversation - verkligen!!

- Den hårar ialla fall inte... *Skrattar*

Det jag undrar lite över är varför man sätter sig vid någon som har hund om man är rädd??

Hoppas allt är bra med dig...

Ha en skön dag, vännen!
Kram Willewira

hugan sa...

;) det var verkligen en poäng i det! hehe rädd för håren ;)
tokiga människa..!
kram till dej

Anonym sa...

hihihihi


yla

Cattis sa...

synne:
Hon satt kvar... det var trångt på tåget.
Wiran: hon satte sig där pga trängsel... det var rusningstrafik ;-)
och det var ju tur. Annars hade jag inte fått mitt småfniss :-D
Huga: tja, vad säger man...? *hihi*

Yla: i vardagen finns det små leenden heeela tiden.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha! Det var en riktigt rolig kommentar!!

Kram annica

Anonym sa...

Jo håller med om att samtalet blev ganska roligt ;-)
De försökte väl på något sätt att underlätta situationen ;-)
Fin bild du har här med kvisten med ekollon.
Ha en fin fortsatt kväll och helg.
Kram

bakgrund