lördag 31 juli 2010

Ett riktigt skitinlägg

I dag kära läsare ska ni få lära er något som ni eventuellt redan visste.
Jag bjuder på min okunskap och på mitt trauma och hoppas att någon har medlidande med mig.
Visst kan man skriva i terepeutiskt syfte?

Läs på egen risk för jag kommer ej att betala eventuella arvoden som ni vill kräva in.

För ca fem dagar sedan upptäckte undertecknad att det är rötmånad. Det berodde inte bara på att köket invaderats av giriga små flugor, utan även på att den kastrull med rå potatis som jag förberett dagen innan, och som jag av någon anledning inte satt på plattan, redan luktade oätligt.

Jag tänkte att jag i stället för att hälla av vattnet och kasta potatisen i soppåsen, kanske jag kunde variera mig lite.
Den variationen bestod i att hälla både vattnet och potatisen i toaletten och spola. Voilá så fiffigt, tänkte jag.

Det var bara det att potatis för fem personer inte gärna får plats i röret då potatisen bestämmer sig för att tävla i fem som ska åka först...

Barnen började klaga:

"Mamma, vem har gjort det här?"

"Mamma, någon har kastat potatis i toaletten, mamma!"

"Mamma, det är stopp här! Mamma??"

Två barn klagade inte.
Det var sommarens inneboende ynling som diskret vände och gick ut igen, samt familjens yngsta som gjorde nummer två utan vidare reflektion.

Ovanpå stoppet.

Och det var här krisen tog fart på allvar... även fast den inte upptäcktes förrän dagen därpå.

Jag är nämligen en strängt upptagen mamma och matte och tänkte att "jag tar hand om potatisen sen"
"Sen" glömde jag bort allt för att i stället rasta hundar, dammsuga och lite smått och gott som mammor gör.

Morgonen efter luktade det diffust illa i hemma hos oss. Jag sökte efter källan. Kanske någon hund ätit något olämpligt och gjort, de som ska göras ute, inne i stället.

Men nej, jag fann inget, eftersom vi har två toaletter och jag besökte den obesudlade, då jag visste att det låg potatis i den andra.
Det var tonårsdottern som gick in med sömdruckna ögon och fick ta den stora chocken.

"Mamma!!!!! Å fy ### (censurerat ord) så äckligt! Mamma, du måste fiiiixa det här nuuuu... huhu."

Jag tittade, duckade, slängde på locket och spolade....




Många gånger gjorde jag det de följande dygnen. För någon gång måste det väl lyckas? Jag menar, om inte annat borde potatisen mjukna och slinka ner??
Eller hur??!

Nej... Det gör den inte. I allafall inte den som låg i vår toalett ... under nummer två.



Min syster ringde och berättade ett helt annat, potentiellt blogginlägg, från sin för stunden mindre lyckade semestertripp till Polen. Men det är som sagt en annan historia, och inte ens min ;-)

Min syster som är en mycket klok person för det allra mesta, sa:

"Du får ringa en rörmokare!"

Jag försökte sätta mig in i den rörmokarens situation, lade till att det var lördag, tog med i beräkningen hur mycket ersättning jag skulle vilja ha för att fixa vår toalett i det skick som den nu var, gjorde ett överslag och kom fram till att så mycket pengar skulle vi nog inte kunna få fram under överskådlig tid.

Återstod bara jag och plasthandskarna alltså, samt en soppslev som kunde få lämna de sälla jaktmarkerna efter välförättat värv.

Skakig efter att ha utfört ett hjältedåd av sällan skådat mått och med en numera skinande toalett, doftande av skurmedel inser jag så två saker.

Nr1 Jag har just tjänat in grova pengar på att INTE ringa en rörmokare.
Nr2 Jag har just tjänat in grova pengar på att slippa gå i terapi för mitt trauma.

Och som bonus vet vi nu alla att man ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG ska spola ner saker i toaletten, som inte hör hemma där!








8 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej och hå...
Men du borde ju veta att man inte ska KASTA SAKER I TOALETTEN!
Hur sjutton tänkte du egentligen hihi.....

Nåja slutet gott allting gott. Allt har ju en ände...

Hur är det med syster yster då? Nu blir jag orolig!

Nu ska vi skruva tv bänk. Sen får vi se vad det blir. Ska baka, måste ha bröd.
Vi hörs senare...
Toodeloo.

Anonym sa...

Ha ha jäkla knasboll fattar man ju att man inte ska spola ner plugg i muggen.
Det var en rolig historia och vilken sabla tur att det finns plasthandskar.
Kraaam på dig knasboll!
Maggan
http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Nice fill someone in on and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thanks you for your information.

Synnøve. sa...

Hoho....
Har du glömt bloggen?
kram i natten.

E-B sa...

Snubblade in på din blogg, läste ditt inlägg, fick mig ett skönt morgonfnitter, så roligt du beskriver en i övrigt vidrig situation...
Ska kika vidare, se vad mer du varit med om ;-)
Allt gott!

Anonym sa...

Hej, Jag fick upp din blogg när jag sökte efter mogna ;-) bloggare som skriver om bl a relationer och familj. Jag är journalist på tidningen MåBra och mitt ämne är just relationer. Just nu letar jag kvinnor som kan berätta om förhållandet till sin man (anonymt). Hör av dig till mig om du vill veta mer. Du når mig på: anki.sydegard@aller.se

Synnøve. sa...

Hej du. Du är här ännu :D

Anonym sa...

bape sta
bape hoodie outlet
supreme clothing
kyrie 7 shoes
cheap jordans
paul george
kd shoes
golden goose outlet
bape
goyard

bakgrund