torsdag 15 maj 2008

*** legionella ***

johodå...

Jag har allt läst om att de fått legionella i en stad som ligger nära Agia Marina där vi bott. En stad som vi passerade på rundtur vår senaste semester dag.

Alltså så här tänker jag:
Jag har feber och influensa symtom (påminner mycket om halsinfektion oxå....)
Hunden har varit ... mmm... aningen dålig i maggen i natt (kan oxå bero på att hon hittade sirapen som ungarna spillt en stund innan jag hittade den...)
Men i allafall.
Lägg i hop dessa symptom och mixa till det med en dutt hypokondri, så blir det helt klart legionella ~ så de så!

Men strunt samma. Låt mig i stället visa ett par bilder ur ett träd som vi fann mellan hotellet och vår lilla favvobutik, där vi kom att handla så gott som alla våra matvaror under veckan.
Det är alltså ett otroligt friskt och gott doftande citronträd!
Jag har alltid lyckats åka på semester då det är skördetid för oliverna i medelhavsländerna. Nu fick jag se detta magnifika träd i stället. Upptäckte senare att apelsinträden är betydligt mindre... och jag som trodde det var tvärtom. Tänk så okunnig man kan vara ;-)
Nåväl, eftersom vi var hungriga efter flygresa och bad, så slank vi runt hörnet till familjerestaurangen för vårt första besök. Fröken åttaåring blev såsmåningom kallad fröken Calamares.
Kyparen gjorde sig lustig och informerade oss om att vi inte fick beställa cali mera...
för då skulle han och hans "staff" bjuda oss på något annat.
"haha" jättekul ;-)

Barnen ville ha efterätt oxå de små rackarna.
Det fick de vid lilla frukostbutiken då maken och jag bunkrade kaffe till frukosten.
Don efter person.
Gissa om vi sov gott sen?

Andra bloggar om: , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilka härliga bilder från citronträdet och jag kan tänka mig det doftar gott.
Själv har jag aldrig sett sådana i verkligeheten.
Kul det du berättar om dottern och Calamares ;-)
Kan tänka mig ni hade en härlig resa.
Kram

annette sa...

Vilka underbara bilder, är så underbart med desa Cironträd, upplevde en gång en citronlund när jag var en Grekisk Ö som heter Poros.
Vilka "barn Du har" skall dom ha dessert på semester, eller också är det så att Dina barn har insett vad semester betyder, nämligen njutning!
Vilken härlig färgklick Ni själva är på kortet när Ni intar "efterrätten"

Legionella, ja fortsätter Dina besvär lite till så skall Du söka, om inte annat för att få bort tanken.

Lev Väl! Kram //annette

hugan sa...

Nej då inte har du legionella inte! Dä hade du nog varit riktigt illa däran vid det här laget, det är nog en hederlig snuva ;)

Fantastiskt sköna bilder...ler igenkännande åt dottern som "snöar in sig " på en o samma matrrätt, jag har en likadan!

Krya på sig kram :)

Gry sa...

Härliga bilder....

Ha lite koll på din feber och magsjuka. Maken åkte på en jättehetsig salmonella för två år sedan i Grekland. Blev jättejuk i flera månader efteråt. Något jag inte har berättat på min blogg, men ska göra så småningom.

Ett enkelt blodprov kanske kan vara bra?

Sköt om dig! Kram Gry

Lena sa...

Härliga bilder! Om du hamnar på hospitalet för legionella, ska jag skicka en blomma. Det lovar jag! KRAMEN!

Synnøve. sa...

Illa, det där. Hoppas att du blir bättre och det fort.
nu ska jag fortsätta att göra klart till besöket kommer. de for från stan vid halv ellva.
kram Synne :D

Maggan sa...

Älskar de där citrusträden och önskar att vi kunde ha dem även här hemma, men det blir nog bara en planta att ha inne i så fall.
Trevliga bilder du har tagit och roligt att se dina småskunkar.. så kalla jag ungar, även mina, fast de är så klart storskunkar nu.
Kram o trevlig helg

bakgrund