onsdag 21 maj 2008

*** Leka turist :-) ***

Dagen idag har varit innehållsrik, med besök av "gamla mamma" och ett annat givande möte.
Nu är jag riktigt trött i hjärnan.
Ni får en bild från dagen då vi lekte turister. Vi hade bestämt att vi skulle göra det en av semesterdagarna. Det blev en resa till Knossos. Fast... jag måste säga att det var rätt... sådär...
Vi hade i allafall tur med vädret ~ för solen var sparsam och det var inget badväder, utan mer passande för en busstur.
Det bästa vi hittade på resan var nog den här ;-)
Den bodde i ett träd inne på utgrävningsområdet.

Andra bloggar om: , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vacker fågel det där som ett riktigt konstverk:-)
Tjingeling o hoppas du har det fint.

Pixi sa...

De e helt makalöst underbara fåglar ,att naturen kunnat göra såna vackra djur!!!=)

annette sa...

Så oerhört vackert!

Du har en utmaning hos mej.

Kram //annette

Willewira sa...

En underbart vacker fågel!

Men är det det enda man ser på en utflykt så förstår jag om du var lite besviken...

Har läst dina semesterinlägg - härligt!! Jag blir så sugen!!!
Skulle vilja ha både apelsin, citron och olivträd hemma. Vinterträdgård kanske inte är så dumt i alla fall???

När det gäller försäkringskassan, så ska du inte ta åt dig eller stressa upp dig. De är styrda av lagar och paragrafer som inte är människovänliga.
Har nu flera års erfarenhet av dem.
Visa dig bara villig att förändra din situation. Fråga gärna efter arbetsträning ett par timmar om dagen. Då ser både du och de om det är något du klarar av.
Jag märkte det att när jag visade mig framåt så fick jag mer förståels för mina begränsningar.

Men jag förstår att du ställer dig frågande till denna människa - det skulle jag också gjort. Vissa människor ska inte ha jobb där andra människor är inblandade.
Troligen så var hon osäker i sin situation och obekväm med alla sina regler att följa att det var dem hon var tvungen att skylla på... vem vet.. hon kanske mår jättedåligt av att jobba där. Det skulle jag gjort.

Ser fram emot fler semesterinlägg - njuter i fulla drag.

Kram Willewira

Willewira sa...

Ha ha ...ibland borde man läsa sina kommentarer lite bättre...
"Det skulle jag gjort!"
(blev lite för mycket av den varan...)

Sorry!
kram igen!
Willewira

Synnøve. sa...

Jasså minsann. En tur till Knossos....
Påfågeln var fin i "pälsen" men var det allt ni såg så kan det inte varit en bra tur.
Mötet med gammla mamma gick bra ser jag hehe....
Hör av mig med frågor ang det andra mötet. Hoppas det gick lika bra.
Grannen tackar för kortet från Kreta hehe.....
Kram oss :D

Anonym sa...

supreme outlet
hermes bag outlet
goyard
golden goose
bape official
birkin bag
yeezy boost 350
chrome hearts online store
ggdb sneakers
air jordan

bakgrund