fredag 29 februari 2008

*** godbit ***

Gårdagen bjöd på äventyr minst sagt. VAD kommer ni få veta i sinom tid ni som återkommer ;-)
Äntligen börjar tandinfektionen som spred sig till bihålorna och halva huvudet på undertecknad att ge med sig. Antibiotikan gör sitt ~ vilken fantastiskt upptäckt, värd sin vikt i guld vid vissa tillfällen.
I natt får ni ytterligare ett litet smakprov på ett litet fynd som jag fann i lådorna efter svärmor/svärfar.
Det är en liten söt... sockerskål? godisskål? prydnadsskål?
Nåväl, den är liten som en kaffekopp och det fanns två av dem. Och i detta ögonblick inser jag att vi missat Antikrundan då jag lagade middag i hetsigt tempo just då, med de hungriga barnen hängande över spisen med snålvattnet rinnande :)
Jaja, i kväll blir det tv i allafall. Let´s dance klarar sig inte utan oss ~ eller var det tvärtom...?

Andra bloggar om: , , , ,

17 kommentarer:

Synnøve. sa...

Missade du antikrundan igen? Nu får du skärpa dig hehe.
Den var som alltid bra. Mycket vackra saker som man skulle vilja ha.
Så är det ju alltid.
Nu ska jag snart lägga mig igen.....
Kram Synne och resten..... :D

l*eva sa...

Återigen...tala om VAR Er källare ligger! *L*

På min blogg idag, talar jag UT...om mina tjuverifasoner!
Men bara Ute!

faster atta sa...

Ååå, den skulle jag nog ha som sockerskål, den är ju så söt ju!

Anonym sa...

svar: Ja förr ville jag bara ha inbundna böcker men nu förtiden är det pocket som gäller myckety smidigare :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihi...ja jag ser ju att han har lite blandning.Faktiskt mycke sötar.Jag håller med han...hihihi.

Lets dance jaaaaaa.ett måste att se Tina hon är ju helt underbar.Fräck som attan.

Kram Pernilla

Märtagreta sa...

Missade också antikrundan, somnade med min lilla sladdis. Ser att vi båda är en Snapdragon, och jag anar att du är Oxe, som Livsglimtar, det är jag också. Men det var inte det jag skulle skriva, Antikrundan tänkte jag se på webben, det är ju det som är så kanon med Svt. Ha det gott!

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Nää du cattis !!! Här blir det sjunga så grannar flyttar redan imorgon.
Så ska det låta gäller för Nea o mej. Maritha jobbar kväll stackarn.
Kramar till er Peter.

Anonym sa...

Söt lite skål...nyfikna jag måste klart alltid lyfta på locket om en sådan skål skulle stå ivägen för min framfart:)
Vad skönt att du känner dig bättre, för tandvärk skojar man verkligen inte bort!
Sitter såklart också bänkad ikväll...för vem vill missa Let`s Dance;)
Trevlig helg!
/Kram

Anonym sa...

Vad skönt att tandinfektionen gett med sig.
Ja, antibiotika är en fantastisk upptäckt, som man är verkligen glad över vid sådana tillfällen.
Vad fin den lilla sockerskålen är. Har för mig att mamma hade något liknande hemma.
Ikväll tycker jag Let´s Danske ska bli spännande då det tydligen ska bli 80-tals musik och kläder.
Ha en fin fortsatt dag.
Kram
Ps. hur går det med blomman ;-) Och kissen kan kanske inte låta bli den...

Grindelunda sa...

Vilken söt liten skål.
Jajmensan nu laddar vi för dans ikväll...har putsat klackeskorna ;)

Skönt att Du är på bättringsvägen.
Kram Gunilla

Anonym sa...

Samma här.. men det är lite kluvet inför kvällen då jag inte kan bestämma taktpinnen riktigt ännu, det börjar ju ett annat bra program oxså:-) Ha de fint kramar*

Ninnie sa...

Så bra att du mår bättre efter tandinfektionen.
Vilka fynd ni gör i er skattkammare!
Ha en bra helg!!!

mia dh sa...

Men ni är verkligen i behov av "skrytskåpet". ska vi ta ett nytt försök nästa helg?

l*eva sa...

Kunde man få be Cattis vända på den söta skålen och se vad som står i botten?

Kan den vara engelsk?

Anonym sa...

sök på cremekopp så ska du se att du hittar den
Hattie

Unknown sa...

k9u90w0v39 w5n05m6c29 w5u94q0k58 x0d94z8t07 v4z01f9t72 k9k81c6o85

Anonym sa...

jordan shoes
bape
goyard bags
kyrie 9
kyrie irving shoes
curry shoes
yeezy 500
curry shoes
curry shoes
bape hoodie

bakgrund