lördag 2 februari 2008

* Kanske ska skaffa egen kupé *

Matte har sådana där små konstiga djur... och nu har hon lyft på locket till deras bosdad. De har eget hus och allt. Kanske skulle gå på besök...? Nej, äsch, de är inte hemma. Suck.

Undrar om det är bra att bo här? Egen gård har de oxå, kanske lite liten då.
Å sen kom matte och lyfte bort mig och grälade på mig för att jag hade spån i pälsen...
De där andra djuren har det rätt bra va! De få minsan inte skäll för sådana småsaker.
Orättvist!

Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer:

Synnøve. sa...

Han är så festlig Mr Muffins. Nu blir barna sura på mig för jag kallar honom det hehe.
Men har är en muffig en.
Fick de små pälsklädda tillbaka sitt hem eller flyttade han in?
Hostar och snörvlar, ont i kroppen och huvudvärk. Ska vi byta?
Kram Synne :)

Unknown sa...

jag virkar ett varv mer än du ock sen ett varv fasta maskor i svart,,,tycker de bllir snyggt så osså syr jag ihop sen
o du fäst trådarna på stört de e enklast annars får du jättejobbigt att fästa alla trådar samtidigt det är bara sååååå tråkigt
jag har trettioni rutor som ska sys på strax hihihi
www.birgittawidegren.com

Gry sa...

Vad besviken katten verkar över att hitta huset tomt, ha,ha...

Ha en trevlig helg! Kram Gry

Sussie sa...

Vilken härlig snubbe :) Ha en härlig helg.

Anonym sa...

hhihi.. hade blivit ännu roligare bilder om de HADE varit hemma...hehe...
(skojar lite )

Ha en härlig helg!!

Anonym sa...

Ja, det syns verkligen att kissen undrar vilka som bor där ;-)
Men eftersom de inte var hemma så var det nog inte så intressant längre.
Kul bilder.

Cattis sa...

Synne:
nädå muffins är okej för dem... tror jag. Det är väl närmast matte som protesterar ;-)

jodå de pälsklädda sitter i sitt hus och grälar på varandra just nu. De sysselsätter sig väl med sina vanliga göromål. Den ena tuggar den andra i pälsen och får skäll *s

Byta kropp?
intressant tanke hihi.

hoppas ni mår bättre nu!

Birgitta: jag håller på att virkar på dem nu. hittade ett blågrått garn som jag tar runt som får bli bakgrund. Tack för tipset om att fästa trådar. Är förmodligen klokt att följa ;-)

Gry: han tyckte det luktade oerhört... gott eller nåt. *ler

Zanna: han är verkligen personlig :)

Jette: det hade varit intressant. men jag vågade inte chansa. De är ju vana vid varandra men, men... ja du fattar *s

inger maryissa: jodå han vet vilka som bor där. de har ju bott i samma hus i två år. tyvärr får marsvinen inte springa lösa nu som förr...av säkerhetsskäl. Det blir bättre för dem i sommar när de kan få komma ut i gräset.

Ha en skön söndagskväll alla ni!

Maggan sa...

Det var ju spännande där och luktade säkert jättegott för en katt. Marsvin eller mus, kanske lika gott?
Men du så duktig du är på att fota, dina tulpaner är otroligt vackra, jag är grymt imponerad.
Kraaam

bakgrund