fredag 23 januari 2009

~ sorry, jag bara måste ~

Jag hade tänkt kika in till många där ute i bloggosfären.
Men jag hiiiinner inte.
Tänkte inte tillåta mig att göra ett nytt inlägg förrän jag gjort några önskvärda visiter.
Men, men, ljusen och kvällen fick mig att vilja fota, visa er fotona och babbla lite sentimentalt...
Allt detta på ett par korvar med bröd och ett glas ekologisk mjölk.Jag har vissa formationer som får mig att gå igång och får hjärtat att slå via ögat.
Det är bland annat rosor, lager på lager...
orkidéer ~ så erotiska
träd, dessa levande väsen,
samt stearinljus.
I kväll brast värmen i genom mina ljus som stod tätt tillsammans och bildade en härdsmälta som fick stearinet att flöda ut som lava på silverbrickan och dessutom bryta sig in genom grannljusets stearinvägg för att blanda sitt heta inre med grannens.
Så här sitter vi nu, nästan hela familjen och tittar på en brokig blandning av kändisar som bjuder på sig själva i let´s dance.
Och jag är lycklig.
Efter tio år och ett antal sprickor i glaset har jag fått insikt om
att det finns något
där
trots mångas tvivel, inklusive mitt eget.
Jag har hittat min kärlek
Mitt i lyckan gror det missnöje.
Barnafadern har ansträngt sig för att hitta på ett bra program till sina döttrar
i morgon lördag. Tolvåringen avböjde vänligt men bestämt.
Hon ska städa med sin mamma
Och jag ler
Sjuåringen tyckte förslaget var toppen, toppen.
Hennes syster sa harmset:
"Tror du verkligen att detta roar en snart nioåring?"
Så njut av lyckan då den finns
Små barn ~ små barn bekymmer

~~** Ta väl vara på varandra **~
Andra bloggar om: , , , , , ,

5 kommentarer:

vivan sa...

vad vackert det var, när stearinet riner samman med de andra ljusen! härlig blå färg! kramen!

Elisabet. sa...

Jag måste komma mig till Ikea snart och köpa en laddning stearinljus. Såna som doftar vanilj .., mmmm!
Och dom vita, som liknar Kronljus!

Härligt att du tycks nöjd med tillvaron.

Så glad och snäll du ser ut på bildejn!

Elisabet. sa...

B I L D E N.

Ska det vara.

Synnøve. sa...

Hej Snuppa.
Är så glad för din skull ska du veta.
Du förstår vad jag menar.
Kramen Synne.

Lena sa...

Sänder lite kärlek från Lister. Glad att du tittar in ibland. KRAMEN!

bakgrund