lördag 8 mars 2008

*** don efter person ***

Yngsta dottern och jag tittade på "let`s dance", tonåringarna kom och såg "Hjälp" i pausen och valpen tittade på vad marsvinen hade för sig. Den som var allra mest road var nog den sistnämnda...
Nu börjar paren i let´s dance att bli allt färre. I dag fick Matte och Karin lämna oss. Jag noterar att det är så olika reaktioner från de olika paren då de åker ut. Allt från "så kul att vi kom så här långt" till gråt och tandagnisslan. Ambitionsnivån är helt enkelt olika och graden av allvar likaså. Det är ju underhållning och åtminstone jag tycker det är trevligast då paren lämnar programmet med ett leende. Livet går vidare ;-)

Jag har ju nämnt på bloggen att jag jobbar på ett manus. Det är en bok som jag påbörjade förra sommaren och som snart är färdig att skicka in för att se om det är något att ha. Att jag skriver om att jag skriver har en anledning. Det är för att jag inte ska kunna smita undan denna gången. Jag har påbörjat sådana här projekt sedan jag var barn, började skriva på min första bok då jag var sju-åtta år. (En kopia av Astrid Lindgrens Madicken ;-))
Nu har jag gett mig tusan på att jag ska slutföra en bok och ser faktiskt ut att lyckas. Om den är läsvärd sen, det återstår att se.

Vad den handlar om?
Ska försöka formulera det för mig och Er på samma gång...

Det är en berättelse om en relativt nyskild kvinna i som står någonstans mitt i livet med barn som flyttat hemifrån och en längtan efter sällskap.
Det är oxå en berättelse om hennes relation till sina unga, vuxna döttrar samt döttrarnas relation till varandra. Framförallt är det en berättelse om dessa kvinnors relationer till sina män och livet som pågår.
Det är en historia om valen man gör i livet och det omöjliga i att låta bli.

Boken har inte haft någon titel tills alldeles nyligen
Nu har den arbetstiteln:

"Livet är en strid ~ hälsar faster Matilda"

Varför den heter så kanske ni får reda på om boken kommer i tryck.
Eller så får bara mina allra närmaste veta det ;-)

Ha en skön natt.
Nu knåpar jag vidare på min historia.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Knåpa vidare du. Jag ska sova strax. Det ska bli skönt.
Vi får höras under dagen i dag lördag.
Natta kram Synne ;D

annette sa...

Låter intressant med Din bok, hoppas att Du får ut den så vi kan köpa och läsa, såg faktiskt let`s dance igår, var riktigt trevligt borde kanske sett tidigare, men bättre sent än aldrig.

Ha en bra helg!

Kram //annette

Maggan sa...

Hojta till när boken kommer ut, så köper jag ett ex. Har precis fått och läst två böcker som bloggerskor har skrivit... så roligt att få ta del.
Kram o trevlig helg

Anonym sa...

Boken låter intressant. Kommer helt säkert att läsa den :D

bakgrund