fredag 28 mars 2008

*** Hur man väcker en matte ;-) ***

Min lilla valp ...
Jo, förresten, Peter, det är en renrasig amerikansk cocker, inte en flugsnappare alls ;-)
I allafall...
Min lilla söta valp blir kissnödig runt fyrablecket. Jag vet inte om det är jag som är svårväckt eller om hon bara tycker det är kul, men för att väcka mig har hon en lustig teknik.
Hon klättrar helt enkelt upp på huvudet (på MITT huvud) Först bökar hon runt lite allmänt och sen luggar hon mig!
Drar mig i håret, alltså, den lilla rackaren.
Matte förstår vinken och tar ut den lilla flugsnapparen, å flåt, amrisen, som sätter sig på rumpan i snön och ser ut som
"vadå, vad vill du, ska jag kissa, nejmen usch det är kallt ute"

Den envisa och brutalt väckta matten ger sig inte utan släpar runt den motsträviga nattsabotören ytterligare några meter.
Då ger hon upp och gör en liten pöl.
Jag knäpper loss halsbandet.
Och den lilla lyckliga ickekissnödiga rusar glatt mot dörren. Får hjälp att komma upp i soffan...
(Bortskämd? ~ japp, jag erkänner!)
Nu sover hon som aldrig förr.
Och den klarvakna matten får väl ta sig en slurk med coca cola.
Ja, ja, kanske ingen lämplig morgondryck. Men jag iddes inte sätta på kaffet redan.
Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

Randi sa...

Jättegullig story! Klart man känner igen sig - men man tycker ju att det är mysigt trots att man förlorar kontrollen över sin egen tid ...*fniss*
Kram Randi

Pixi sa...

Hon e så sööööööööt...pussa henne från mej..ha en trevlig fredag!

Anonym sa...

Ja, de är ju för roliga de små liven ;-)
Men kan tänka mig att det inte är så där väldigt kul för dig att behöva gå upp så tidigt.
Och vilket lustigt sätt hon har att väcka dig.
Undrar vad som händer när vi ställer fram klockan nu till sommartid, kanske tiden då hon väcker dig förändras en timme ? ;-)
Ha en fin fortsatt dag.
Kram

bakgrund