söndag 23 mars 2008

*** Smultronställen ***

Som jag berättade i gårdagens blogg är det fantastisk miljö här i Digernes med omnejd.
Som alltid när det är lite ledigt och jag stannar upp och tänker på livet, börjar jag fundera över alla möjliga livsval. Vad vi lägger pengarna på, vad man egentligen behöver för att må bra, vad är livskvalité för oss, för mig. Var mår just jag och min familj bäst?
Där vi bor nu har många fördelar. Det är centralt men vi har även tillgång till vacker natur. Vi har en lagom stor lägenhet med närhet till tvättstuga.
Maken har betydligt närmare till jobbet än vad han hade förut.
Men, det är fuktigt i luften och årstiderna börjar flyta i varandra, det är mycket ljud och trafik, vår lägenhet är DYR, jag har ingen grön plätt som är min.
Jag frågade min man, var ett tänkbart smultronställe skulle kunna vara.
Han säger Östersund.
Mmm säger jag. Kanske det?
Var finns era smultronställen?
Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilka underbara bilder!
Tänkvärt inlägg skriver du oxå..
Kan hålla med dig om dyrt hem, buller och trängsel..
Om jag fick välja fritt tror jag att jag skulle han nån liten övernattningslya här i stan och sen bo på riktigt nånstans nära havet där man kan se horisonten. Kanske på Öland!?

Gry sa...

Hm...smultronställe? Ja, jag tror faktiskt att jag har flera. Flera som jag vet namnet på och flera som jag inte kan säga att jag vet vad heter eller finns. Ett smultronställe för mig behöver inte nödvändigtvis vara någon given plats, utan kan vara tillfällig eller återkommande. En plats det känns skönt att vara just då. Det finns många smultronstället runt omkring oss, det gäller bara att se dom!

Kram Gry

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Vackert!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Turtlan sa...

Nära ett hav men ändå nära till fjällen, så skulle jag vilja bo. Ha lagom varma somrar och vintrar med snö.

Hur går det ihop tänkre jag sen....? Var ligger det stället?
Får väl bli en kompromiss :-))

Anonym sa...

Visst är det toppen att bo centralt och även det finns vacker natur omkring där man bor.
Här är det så också.
Fast precis som du skrev så kan jag sakna en grön plätt som är min, där jag kan plantera och ha det mysigt.
Men får göra det på balkongen istället och det får bli min lilla trädgård ;-)
Ha en fortsatt bra dag, och hoppas att ni inte har det alltför besvärligt med ny snö och snöyra.
Kram

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Djurön Sommarstället i mitt hjärta::klipphällar, skvalpande vatten,ett metspö några pilsner en dotter o vacker fru o sitta o mysa med,bara lyssna på måsarnas skrik.Se solen försvinna ner bakom kolmårdens skogar av med paltorna i som man är skapt innan John Blund kommer.
Där är mitt Smultronställe. Kram Peter.

bakgrund