tisdag 17 juni 2008

* Två flugor i en smäll ~ eller ~ en vovve med ögon

I dag hade jag tänkt berätta lite om familjens jycke, min ögonsten.
Så upptäcker jag att det är tisdag (eftersom jag sov bort gårdagen till stor del pga tandvärk ~ som för övrigt är bättre nu, är jag lite dagvill ;-))
Denna vecka är det i allafall ögon som är tisdagstema.
Eftersom jycken ju har två charmerande sådana så tycker jag att hon kan få vara med och tolka temat i dag :-)
Till att börja med vill jag berätta att lilla damen blir sex månader den 23:e. Undrar om vi ska fira med något smaskigt, som köttbullar eller så...
Hon är en mattegris utan dess like och förstår inte så bra att man ska sitta fint och bli fotograferad... Inte fick jag några ögon till att börja med då hon fick en ruskig klåda alldeles plötsligt.
"Jösses vad det kliar. Och vad ska matte göra, egentligen, med den där manicken...?
Jag vill hellre ligga på mattes fötter. Och så kan ju matte passa på att klia lite oxå kanske?
Snälla...?
Meen jösses, människan är ju helt inkompetent. Här ligger man och inte blir man kliad på ~ inte då! Hon säger åt en att sitta istället.
Men suck!
Så, äntligen är hon nöjd och jag får en levergodis..."

Jojo... det är jag som är matte. Och jag säger bara det. Inte lätt att få foton som ger min lilla jycke rättvisa. Hon har INTE alienögon på riktigt. Men det är väl så bra som det kan bli för denna gång antar jag.
Lilla vovven var på utställning i helgen och fick goda omdömen, förutom att hon är ängslig.
Väldigt ängslig.
Hon vill hälsa på främmande människor i sin takt.
Domaren vill undersöka sitt "objekt" bums.
Uppfödaren vill att jycken ska öva på att träffa fler människor.
Jycken träffar människor hela tiden.
Och de som har tålamod får hälsa.
Efter denna utställning är jycken mer reserverad än någonsin...
Kan det vara så att utställningar inte är hennes grej?
Hur ser en utställning ut från hundens perspektiv, genom hennes ögon?

Vill någon titta på fler tolkningar av ögon får ni gå in här och kika

Andra bloggar om: , , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses, tänkte jag när jag såg första bilden... var är ögonen... när jag knappt såg var huvet var, hehe, men sen klarnade det på dom andra bilderna, söt vovve!

Anonym sa...

Jamen det är väl klart att man blir generad och måste klia sig, när matte står med grejen framför ansiktet och ser konstig ut!
Härliga bilder och bra, dubbel tolkning med ögon och ögonsten.
Ett JÄTTEGRATTIS i förskott till lilla damen!
Vilken sötnos hon är!
Ha en skön midsommar!

annette sa...

Tror i alla fall inte att Din hund gillar utställningar, vill nog vara hemma hos Dej och mysa istället.

Ha nu en jättebra Midsommar, vi kanske kan göra något tillsammans med Synne lite senare, dra på Kryssning i september t.ex.

Kramisar //annette

Husbilen Credo sa...

Men det är ju inte lätt att posera när det är bus i alla fyra benen - Ha en fin kväll med matte!

Lena sa...

Jag är inte hundtokig, men jag tycker om dem. Din hund ser helt underbar ut och jag skulle säkert trivas med henne en låååång stund. Väldigt vacker.
KRAMEN!

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre nu och att tandvärken har gett med sig.

Vilka mysiga bilder på din vovve och så roligt och mysigt du skrivit till dem ;-)
De är ju så mysiga våra fyrbenta vänner.

Ja, hon undrar nog vad dessa utställningar och "ståhej" ska vara bra för ;-)
och kan tänka mig det skulle vara intressant att veta vad hon tänker om det hela ;-)

Ha det så gott.
Kram

Anonym sa...

Oj vad fin hon är! man ser nästan inte hur ansiktet ser ut! En mysig liten gosig björn!

Kramar Millan

Synnøve. sa...

Stackars Lollo, hon vill inte vara på utställning ju....
Kan inte den där ägarn förstå det.
Hon har det bättre hemma hos dig hihi...
Men vackra lite ängstliga ögon har hon.
Sitter och tittar på en dam till med vackra ögon. Hon ligger på mina dynor och ser på mig där jag sitter.
Hon hälsar till Lollo och säger att hon är en fin tjej, utan att behöva gå på utställning. Hon vill gärna visa Lollo hur livet på landet är....
Hälsa resten och hoppas tanden håller sig lugn.
Kramen Synne och Erri.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp!

så söt vovve!!!

Önskar dig & de dina en underbar midsommar.med mycke sol& glada skratt !

Ta hand om varandra!

Kram Nilla

Anonym sa...

supreme clothing
bape
palm angels
bapesta
off white clothing
adidas yeezy
golden goose sneakers
kyrie 7
goyard outlet
off white clothing

bakgrund