tisdag 3 juni 2008

~ En hektisk tid ~

Det är en del att göra så här strax före skolavslutningarna...
Jag som tycker om när det inte är allför proppat i kalendern har fullt sjå att sprida ut allt som ska göras samt delegera där det behövs.
Trots att jag inte yrkesarbetar alls just nu, så här min kalender i allra högsta grad i bruk.
I går kväll somnade jag på soffan och vaknade för en stund sedan (klockan är 01.56)
av att sonens kamrat satt i andra ändan av soffan och var förvirrad. Han hade missat tiden då busskortet gick ut och nu var han väl mest av allt sugen på en sängplats.
Bara att leta fram lite extra sängkläder och bädda ner honom.
Tänkte att då skriver jag väl om dagens äventyr.
Fast... jag hittar ju inte sladde till kameran, så några dagsfärska bilder blir det inte.
Ni får hålla tillgodo med ett par som har någon vecka på nacken.
Tonårsdottern ~ som är en alldeles förträfflig tjej, få bli dagens (f.låt, nattens) motiv.
Då man går under en lönn fylld med frestande lösnäsor är det ju svårt att motstå att plocka en... Vem behöver plastikkirurgi då naturen är full av reservdelar.
Att välja en lönnäsa är dessutom riskfritt och man kan lätt ångra sig, utan bestående men.
Ett tips till Michael Jackson ~ om han tittar förbi ;-)
Grönt är skönt...
Men nog tycker jag att dotterns orginalnäsa smälter in bättre med de övriga delarna :-)
Till er som kikar in under natten säger jag bara ~ gå och lägg er!
Till er som är här under dagtid ~ hoppas solen skiner på er!
Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Den var ganska tuff, ser ut lite som en pinockionäsa hehe...
Ska fixa frukost åt mig.Maken på jobb, for vid halv fem.
Höres kanske under dagen?
Kramen till dig.
Synne :D

Cattis sa...

jag var inne i natt och kollade om du jobbade ~ men nehejdå ;-)

Ska strax dela ut tidningar och reklam. Sen har jag tänkt mig till IKEA. ska köpa gardiner till vardagsrummet. Tänkte att vi sover på soffan så får ni egen kuppe.
Kan vara skönt att kunna stänga in sig om natten med alla djur som far omkring här.

synd ni inte redan är här. jag skulle önskat sällskap till IKEA :-)

Kramis
Cin

Gårdsromantik sa...

Jag som besöker dig på morgonen säger Godmorgon!
Såg att du också var morgonpigg!
Träffade på dig hos Synne.

Vet du vad Pumla och Amé är?
Om inte kika in hos mig.

Fin dotter du har.

Kram Maud

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihi...ja så kommer jag ihåg att vi oxå gjorde....hihihi...ljuvliga minnen som dyker upp i hjärna..

Sova ja...det har jag svårt för så varmt....å maken vill helst ha mig som madrass...hihihi...hur lät det då men det ärr sant...hihihi...så har vi ett stort täcke...oxå jättevarmt!
PUH !!!!

ha det gött i solen!
kram nilla

bakgrund