onsdag 9 september 2009

** Ny inspiration att äta fett **

Min ystra syster har varit bortrest på en välförtjänt semester. Gissa om det blev tomt. Visserligen är vi gamla nog att klara oss utan varandra. Men det var SÅ trevligt att ha henne hemma igen.
Finns det någon som kan ge inspiration, så är det hon.

Nu ska vi dra igång vår LCHF-kost igen. Syster har beställt fler kokböcker - själv ska jag rota igenom mina gömmor här hemma, efter inspirerande litteratur.
Snart börjar jag utbildningen till lic. Kostrådgivare med inriktning på LCHF. Börjar längta tills dess.

Syster köpte Cocosa på hälsokosten här i Nynäshamn i dag. Rätt dyrt, men man ska ju gynna den lokala handlaren... Jag ser fram mot att komma över på en kopp te och smaka på det ljuva fettet.

Klurar på var man får tag på Dagens Medicin här i Nynäs. Tydligen ska det finnas en intressant artikel i den, med rubriken

Vår slutsats är att kostråden saknar vetenskaplig grund

där Livsmedelsverket åker på "däng" De är totalsågade för sina kostråd som ändå ligger kvar som en stor bromskloss för hälsan. Gå in och läs mer hos Kostdoktorn.

För ett liv som är lätt - ät mera fett!

intressant
Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Vad är cocosa för något?
Koksomjölk ser jag ju men vad använder man den där till?
kramen Synne.

Cattis sa...

sorry. cocosa är ekologisk cocosolja, kallpressad och utan tillsatser.

Man kan klicka i en matsked i te eller kaffe. Ska vara rena hälsokosten.

Syrran provar nu. Ska gå dit och tigga en kopp te med fett senare idag ;-)

Synnøve. sa...

Aha, då vet jag det.
var det gott i en kopp te?
klems.

H C Barregren sa...

Du kan prova Holistc kokosolja från min butik: bums.vitamera.se

Krams!
CB:t

bakgrund