torsdag 11 oktober 2007

Blandade godbitar


En sådan underbar morgon det är. Barnen har gått till skolan och det är alldeles tyst hemma. Bara en klocka som tickar sakta. Tick tack, tick tack... Jag hittade några fina bilder i min mobiltelefon som jag gärna visar upp för den som vill se.

Vår kissekatt Mingus skulle ha älskat dessa blommor eftersom han gärna ligger på bänken i köket bland ormbunkar och annat grönt och lurar på oss i familjen när vi går förbi.

Dessa blommor fick han inte se eftersom de befinner sig, eller befann sig i somras i allafall, på fjärilshuset i Stockholm, och dit får man inte ta lurviga katter som vill äta blommor och jaga fjäril.

Det är den duktiga tonårsdottern som lyckats få till dessa snygga bilder med hjälp av min mobilkamera. Märkligt. Inte blir bilderna så vackra när jag försöker mig på att skapa. Hon måste ha tumme med kameran...



Inga kommentarer:

bakgrund