tisdag 9 oktober 2007

Varför yngre medelåldersbloggen

Jag kom just på att så heter min blogg numera.

Var kom jag på detta? - i tvättstugan.

När? - Då jag vek och sorterade familjens tvätt.
Gick och lade mig med en förkylning som inte vet om den ska bryta ut eller inte och blev mycket imponerad av att, snart myndiga sonen, tog ut två feta tvättkassar ala Ikeas blåa och laddade maskinerna, den ena full av hans svettiga tonårskläder. Jag dåsade till i en skön slummer och vaknade till för att hänga tvätten. Det hade sonen oxå gjort. Jag fick alltså respit en timme till. Då visade det sig att jag fick tid att tänka då jag startade torktumlaren som raringen satt på en kvart. Den var överfylld med våta kläder - behöver jag säga att de INTE var torra. Han hade även hängt kläder, hur han gjorde urvalet övergår mitt förstånd. Men, men min bygelbh ansågs lämplig för tumlaren medans några gamla skrynkliga t - tröjor ansågs behövas hängas i torkskåpet för att inte krympa i tumlaren? Kunde tacksamt konstatera att han hängt mina stickade jumprar...utan att skaka ut ärmarna som allstå var våta. Mmmm har ju hört att man inte ska klaga för då får man göra jobbet själv. Alltså klagade jag inte såå mycket. Fick rätta till misstagen i allafall. Gav gossen några små tips till nästa gång.

Varför? - Jo...jag är ju medelålders, tror jag i allafall...Fast det låter gammalt så därför lade jag till yngre. Vad tycker ni andra? När är man medelålders rent biologiskt alltså?

Hur kommer det sig att jag skriver nu igen? - efter att ha haft uppehåll då jag tyckte det var så himla tekniskt svårt att få till det på bloggen, läs lat, kände jag att jag nu måste sätt i gång och lära mig detta.
Det är ju så kul att läsa andras bloggar och det verkar ju finnas så många trevliga och kreativa människor ute i bloggosfären så jag vill oxå vara med. So here I come!

3 kommentarer:

Hedgren sa...

Va kul! Såg ditt inlägg hos Elisabet och tittar in här! Vilken go son du har. Man får vara glad att de hjälper till och sen kan man ju ge lite tips från coachen ibland! Medelåldern börjar enligt mig nån gång runt fyrtio och sen håller den i sig - läääänge! För min del har den varat ett tag...

Elisabet. sa...

ellis som sitter och stickar hos mig i soffan, säger så här när jag frågar henne när medelåldern börjar: "medelålders ? tja .., 55 kanske?"

jag själv svarar så här: 47 år ungefär ..-))

Cattis sa...

hedgren:
jo han är en goding. Jovisst börjar den vid 40 ungefär...mm å sträcker sig nästan hur långt som helst.

elisabeth och ellis:
Tycker nog på något sätt medelåldern börjar längre och längre fram i åren ju äldre man själv blir. För riktikt länge sedan skulle jag nog sagt, tja 30 eller nåt;-)

bakgrund