måndag 22 oktober 2007

Mat till flocken


Jag tog min "Dramat" och begav mig ut i natten för att skaffa mat till flocken. ( å då menar jag att jag gick till Ica och handlade till de hungriga barnen, maken och husdjuren)
Eftersom det är vacker med alla ljus i stan när mörkret faller på kände jag ett pockande behov av att ge mobilkameran en utmaning. Skulle den klara detta?


Inte blev det väl riktigt som det såg ut i verkligheten, men jag tycker ändå kameran kämpade väl. Denna vackra mosaik av trottoar och nedfallna, föredetta sommarblad fick hjälp av en gatlykta då de skulle visa sin prakt.



Här väntar jag på "grön gubbe" under tiden som bilarna svischar förbi. Trodde de skulle komma med som suddiga spöken på bilden, men märkligt nog blev det en bild mellan svischen.



Denna buske var mer magnifik då man såg den med blotta ögat. Den fick komma med av den anledning att det kom en dam gående precis när jag försökte fästa den på bild. Hon blängde surt och det verkade som om hon tyckte att jag bröt mot någon slags etikett som stod och fotade buskar i mörkret...Eller så var hon bara allmänt sur stackars människan.



Nu är vi nästan nere vid Skanstull och jag ska strax göra min entré in i köpcentrat "Ringen", kvällens mål. Var bara tvungen att fota hotellet med de färglada lampränderna.
Ha en riktig trevlig kväll.
Själv ska jag lyssna på ROLL ON snart. Gamla inspelade program från radio med "Mia och Klara" innan de fick program i tv. Min rara make har hittat dessa åt mig och jag lyssnar och ler ( ibland är jag så störande att jag skrattar högt oxå och väcker maken. Aja baja.)

2 kommentarer:

hugan sa...

duktig kamera du har! min digitala tycker inte om mörker..tycker förövrigt att du ska prassla nån fler kväll i buskaget :) så den sura människan får nåt att göra :)

Cattis sa...

ja, jag tycker den är riktigt bra för att vara en mobilkamera. Maken har plockat fram en digital kamera åt mig så nu är det bara laddaren vi ska hitta, så får vi se om den kanske är ännu bättre. Å ja visst måste även sura människor ha något att fundera på ;-)

bakgrund