tisdag 30 oktober 2007

**** SURPRISE ****

I går kväll gick maken och jag till sängs innan tonåringsdottern och hennes kamrat...
När jag gick upp i morse kändes huset sig inte riktigt likt.
För att "dokumentera" detta fenomen tog jag fram min mobil.
Den är mer "bekväm" för mig än den övertekniska kameran...


Började med en väderkoll
Grått ute som väntat - regnet hördes ända in i sovrummet, då vi vaknade.
Konstaterar att ett extremt stort djur hänger i vårt köksfönster.
Dagens frisyr klar - håret rätt upp utan spray, så nu är jag god mot miljön oxå.


I vår soffa finner jag att en bit av tonårsdottern sticker fram. I hennes säng ligger kamraten.


Sist jag tittade på denna vägg, hängde där en stor tavla med en blomma och lyste upp tillvaron.
Nu hänger där kamratens medhavda självlysande halvmeterstora skelett...
Nu börjar jag övergå i en annan stämning. Mörkret sänker sig över mig och mystiken stiger.
Jag konstaterar att gardinerna i vardagsrummet är fördragna och förstärkta av lakan.
Över marsvinens bur ligger ytterligare ett lakan draperat.
Jag förstår nu att det är därför de ännu inte väckt huset och inkrävt sina morgongrönsaker.
Jag lyfter försiktigt på lakanet
ssss - smågrisarna sover.


Vår hus är dekorerat som familjen Addams favoritlya. Törs inte visa denna bild i färg, utifall någon minderårig tittar. Framför vår kopparkanna ligger ett mycket äckligt och groteskt finger.


Vi återgår till trevligare prylar och blir lite lättare om hjärtat.


I detta fönster hade jag tänkt mig ett vindspel - men ännu inte hittat det rätta.


Till sist:
DAGENS UTMANING

5 kommentarer:

Stina sa...

Hej vännen. Jo, bilden har jag tagit. Det är en ros med stora regndroppar.
Kramis

hugan sa...

oj! det har hänt mycket hemma hos er! men...vad var det för en grotesk grej som låg där framför kaffepannan...?? jag bara undrar?!

jaaa vad kan det vara under den där? en monstermuffins??

Stina sa...

Man använder skrivaren och kopierar. Sedan stryker man på märket.:-)

Synnøve. sa...

Hej, undrar om det inte är en randig ljuslykta för värmeljus under plasten Eller som sonen sa, det där är en av våra plastbunkar hemma! Vem har rätt? Huset sover, har 3 minus och solen börjar gå upp över Nuggurn. Vackert.

Cattis sa...

njä ni har nog fel båda två...föremålet är mycket mindre än så ...

bakgrund