söndag 28 oktober 2007

*** Kväll på Söder med kamera ***


I kväll fick jag äntligen med mig makens kamera ut när vi skulle fylla på de tömda förråden. Maken förmanade mig att hålla kameran stadigt mot något annat föremål när jag skulle ta bilder i kvällsmörkret. Jag hävdade envist och av ohejdad vana att jag inte alls är darrhänt och att jag nog skulle kunna hålla kameran...sedan tog jag detta motiv. Gissa vad det föreställer?

Nu är motivet något mindre suddigt - någon som vågar gissa?


Månen lyste mellan träden och jag försökte fånga den - utan att lyckas. Här göms den både av träd och moln. Kameran vilar på ett elskåp och en stor del av motivet är alltså inte mark - utan just detta något mindre intressanta underlag. Tycker ändå bilden blev läcker med den lila fläcken mittpå. Var kom den ifrån?


Fartränder på av en bil som susar förbi på Ringvägen...


Det visade sig vara rätt ruggigt ute i kväll, särskilt när jag stannade överallt och provade på att ta bilder. Efter att jag stannat några gånger plockade maken upp sin mobilkamera och började sympati fotografera. Vi blev frusna av alla stopp och tog 4:ans buss ett par hållplatser. Sedan var jag ju tvungen att fånga Hornsgatan "by night".


Det var en och annan bil och männsika i rörelse på Hornsgatan. Flera gånger fick jag avbryta min fotografering eftersom folk passerade vid "fel" tillfälle. Vid ett par tillfällen hamnade mitt vänstra pekfinger oxå i vägen för motivet...



Här är kvällens mål - I denna butik går vi in och fyller vår vän Dramaten till brädden.
Barnen har höstlov kommande vecka så det kommer ätas mycket mat hemma :-)
I kväll har jag pingat min blogg med lite hjälp av maken. Jag har även lagt till mig på bloggkartan.se.

2 kommentarer:

hugan sa...

Spännande kameratur:)
Själv så har jag ätit chips :( bitit på naglar:(
o inte gjort minsta nytta, hatar söndagar..:(
har försökt förstå mej på det där med pingande o vad det nu heter o är...du får nog lära mej det åxå!
trevlig matvecka!

Cattis sa...

Det var inte så svårt att pinga. Min man visade mig ;-) Man går in på nyligen.se och följer instruktionerna. Det finns fler ställen att pinga på men jag iddes inte fler än så. Nyligen.se hänger i hop med knuff.se och bloggkartan.se - så det blir som ett kinderägg.

bakgrund