tisdag 16 oktober 2007

Trevligheter




I dag har jag ägnat mig åt lite trevligheter. Först av allt kollade jag bilderna från helgen och bjuder på lite höstbad.

Kvällen innan var det vuxenbad - men det blir så blött att fota när man badar själv :-) I poolen finns musik och högtalare i stolparna sitter lampor. Det blir mysigt kan jag lova med höstkyla ute och 37 gradigt vatten. Poolen tillhör min syster som jag åker till ibland och bara gottar mig av hennes och hennes sambos gästfrihet.

Tog mig en tur ner till Skanstull för att fylla på i skåpen som blivit tömda av sonen och maken då resten av familjen var borta på äventyr. Bjuder på utsikten "uppifrån och utifrån" Jag bor i huset till höger. Gillar att man ser husen borta vid horisonten.

När jag handlat saker till familjens magar kunde jag inte låta bli att köpa några ljung. Lite ögonfröjd kan man väl ändå få unna sig. Innan jag kunde plantera mina nya inköp planterade jag min lilla engeska pelargon i en kruka.

Den brukar bli stor och buskig men denna sommar har den inte orkat. Hoppas kunna få den att övervintra så det finns skott till våren att ta. Tycker den är så söt.




2 kommentarer:

hugan sa...

Intresannt att få en blick i andras vardag! En sån fin pelargon! Inte heller där har jag riktigt blommiga fingrar...hade flera fina pelargoner i år, men om jag sparar dom till nästa år...icke. Nåt bra spartips? hur går man tillväga?

Cattis sa...

Jag brukar fuska och låta min gamla mamma förvara pelargonerna över vintern...Har hört att man kan ställa dem i källarförrådet och låta dem vara, alternativt hänga dem uppockner på samma ställe.
Tror nog även det går bra att ha dem inne i en vanlig kruka och ta skott till våren. Fast då gäller det att inte ha för många.

bakgrund