söndag 28 oktober 2007

**** Städstrejk på en Söndag ****

I dag ska jag ha en riktigt skön söndag och städstrejkar. Intressant att se hur det går eftersom jag är ruskigt klåfingrig då det gäller plockande och fixande.

Jag får väl hitta inspiration från vår kattfröken, Mazarine som är expert på att sova i skrymslen och vrår. Det mest aktiva hon gör är att kika ut genom fönstret eller när hon slår på stort och hittar en vilsekommen fluga. Då går hon i gång på allvar och börjar tjattra och stå i.

4 kommentarer:

hugan sa...

Låter skönt...själv har jag putsat två sista fönstren idag...bytt gardiner sent om sider..tagit en långpromenad..å det känns lagomt och bra! Sonen kommer ju snart hem igen-så håll ut! Håller med dig, skulle gärna ut på en resa åxå, men gärna från arlanda då!

Cattis sa...

Ja, fast inte visste jag att det var så svårt att hålla fingrarna borta. Har plockat lite med "mina" saker i sovrummet och sen kom tonårsdottern och behövde tvätta. Så nu hjälps vi åt i tvättstugan och jag gör säkert minst hälften av jobbet;-)

hugan sa...

:) jo det är trots allt svårt att bara vara...!

Cattis sa...

Nåt att öva på :-)

bakgrund