onsdag 17 oktober 2007

Tacksamheter




När maken och barnen fått hjälp med att komma i väg i morse, kröp jag ner i sängen igen och lekte med min laptop.....somnade om och vaknade två timmar senare, svullen och plufsig i ansiktet. Jag har dragits med en del, enligt min mening, onödiga åkommor på sistone, och kände - att nu räcker det. Är det så här jag ska se ut nu oxå....
Bläddrade runt bland alla bloggare och fann inspiration. "Lilla B" fick mig att snäppa ur min självömkan och inse hur bra jag har det egentligen. Så idag tänkte jag ägna mig åt lite tacksamhet.

Till att börja med piggar vi väl upp oss lite med musik

Då kommer tacksamheten :-)
  1. Jag har en sådan underbar familj.
  2. Vi har det tryggt ekonomiskt.
  3. Vi har mat i kyskåpet (tom så mycket att barnen har förmånen att kunna klaga på mindre gottinnehåll..)
  4. Barnen trivs i skolan.
  5. Vi bor i en fin lägenhet, nära både till naturen och city som bonus bor vi granne med tvättstugan.
  6. Jag har en son som hämtar sina syskon i skolan ibland
Listan kan göras hur lång som helst och ligger på en helt annan nivå än barnen i Afrika skulle lägga den på.
Nu ska jag hänga barnens alla kläder på tork i vår fräsch tvättstuga. Ha en riktigt bra dag alla ni som tittar förbi.



4 kommentarer:

Bernt sa...

Häääj!

Jag tänkte på det här med tacksamhet, Hasse & Tage tog upp ämnet i Spader Madame, se här: http://www.youtube.com/watch?v=Yx4KM0fEfCk

hugan sa...

Härligt att läsa! Visst är det så med livet, man klagar alltför lätt men inser inte hur förbaskat bra man verkligen har det! Har efter de senaste åren prövningar verkligen försökt fokusera på det positiva, inte alltid så lätt men...skam den som ger sig :)

Randi sa...

Hoppas du nu får en riktigt skön dag nu!
Tack för dina gulliga kommentarer i min blogg! Värmer så gott.

Cattis sa...

Huga:
håller med - precis så känner jag oxå.
Randi:
Det samma!

bakgrund