söndag 21 oktober 2007

En sådan skön helg

Denna helg har varit så skön och avkopplande. I går, lördag tog jag en härlig promenad ner till prisextra för att fylla förråden med nödvändigheter. Tog denna bild över spåren vid Stockholm Södra. Det är vackrare i verkligheten. Jag har bara min mobil att fota med :-)


På andra sidag spåret var träden så här sprakande och glädjefyllda.


Här är ska de bygga över spåren enligt ryktet och bygga bostäder uppepå. Vi är många som vill bo på Södermalm...


Även här ska det byggas men det vill jag gärna förtränga än så länge. Det är ju så vackert med härlig natur fast man bor i stan.


Denna buske var så sprakande vacker att jag tvunget måste ta en bild. Tänkte ta fler och på närmare håll, men blev lätt generad då det dök upp en jycke med sin ägare och var alltför intresserade av vad jag hade för mig i buskarna....


Tog ett par bilder på Hornsgatan oxå. Det är fint med gator tycker jag, särskilt när man nästan har dem för sig själv en lördagsförmiddag.


Men helt ensam var jag inte. Det var visst några fler som njöt av den fina dagen.

5 kommentarer:

hugan sa...

Oj vad fina bilder! o fint väder..!
igår morse när jag vaknade snöade det! jag tycker ju om snö, älskar skidåkning, men den här snön som kommer nu slaskar ju bara bort..usch, så nu är det bara mörkt, blött o 2 grader varmt..

Cattis sa...

Jo det ska vara ordentligt med snö, kristallklart och sol om det ska vara nåt;-) Det där mittemellan vädret när naturen inte kan bestämma sig är så förvirrande...Ha en trevlig dag!

Randi sa...

Visst är hösten skön. Jag gillar de härliga färgerna, som du visar på dina bilder och jag njuter av den klara luften.
Hornsgatan ser ju helt tom ut ... är det så lite folk där ....?

Lilla B sa...

Härligt höstväder!

Cattis sa...

randi:japp det var härligt klart ute och gatan var rätt tom, så var det oxå lördagsförmiddag. Men några morgontidiga promenadsugna finns med om du tittar noga...
lilla b: precis så ska hösten vara och inte på något annat sätt ;-)

bakgrund