måndag 22 oktober 2007

Mystiska påhäng på mina växter.


Denna växt, eller del av växt ska man nog benämna den om man ska vara korrekt, ska så smånigom begåvas med röda klockformade blommor. Jag märker till min bestörtning att det inte är blommor på gång alls, däremot är växten alldeles hårig...Vilken märklig insekt har gjort mig detta. Jag söker genom lägenheten med förstorningsglaset...smyg, smyg. Men inte är det en blomfluga eller ens en blomspindel, ingen daggvävare eller vad de nu kan heta dessa hemska blomsterullare. I stället hittar jag detta!



Monstret är ingen annan än den söta huskatten MINGUS som inte sitter still på bilden och därför liknar ett odjur ännu mer än vanligt. Mingus brukar ligga bland blommorna lite då och då och leka att det är en djungel antar jag. Därav begåvas mina krukväxter med denna behåring..

2 kommentarer:

hugan sa...

varulvskatten! hehe såg så lagom grym ut..vilken tur att du hittade orsaken till din håriga...eee...pälsiga blomma!

Cattis sa...

Jo, han satt ju inte still den rackaren. Annars är han rätt söt, fast med ett arrogant uttryck...I går gav sig den andra katten på att bita i mina blompinnar oxå - är det fullmåne snart månntro:o

bakgrund