lördag 15 december 2007

*** Julhandel i gamla stan ***

I dag har jag och tonårsdottern betat av så många affärer vi bara mäktat med i Gamla stan.
Vi var rätt möra på eftermiddagen då vandrade tillbaka mot Slussen och bussen hem.
Mörkret kommer tidigt nu. Jag har nedräkning tills det vänder och går mot ljusare tider igen.
Man kunde se på temp mätaren vid Katarinahissen visade -1c° men det kändes mycket kallare. Armarna hängdes ut till Gorillasize av alla påsar och det var omåttligt skönt att slå sig ner i trängseln och värmen på bussen.
Vet med mig att bilderna inte är skarpa, men jag gillar när de blir så här färgpsykadeliska som de blir när stativet är hemma!
Skulle iofs vara kul att ta med stativet till samma ställe en annan gång när det inte är julhandel på gång.
Nu ska jag slå in julklappar hela kvällen :-)

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi gick säkert om varandra om du var på gamla stans julmarknad. Bara måste en påse brända mandlar.

Trevlig helg

Cattis sa...

åhå, brända mandlar...funderade på dem med tänkte jag tar dem närmare inpå jul...annars mumsar jag i mig dem bums!

Anonym sa...

Åhhh vad mysigt med julhandel i gamla stan !

Cattis sa...

mediabrus:Japp har fått riktig julkänsla...

bakgrund