onsdag 12 december 2007

*** Pepparkakor minsann ***

Älskar denna mortel som maken fick i arv efter sin mamma.
Det är en RIKTIG mortel som väger ordentligt!
Det går som en dans att mala nejlikor i den...
Jag har ett svagt minne av att jag någon gång gjort en egen pepparkaksdeg. Men det kan vara önsketänkande oxå ;-) I vilket fall som helst var det MYCKET lättare att göra en deg än vad jag hade tänkt mig. Nu ligger den i kylen och väntar på att barnen ska baka ut den i morgon.
Köpte husållspapper och upptäckte inte förrän jag packade upp det att det begåvats med julmönster. Bara att ge efter för julstämningen :-)
Nu vet jag åtminstone på ett ungefär vilka julklappar jag ska inhandla.
Bara att skrida till handling!

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

slyphes sa...

replica bags near me replica gucci bag f0l17n1a09 replica kipling bags replica bags in gaffar market replica hermes a6j51q4z82 replica bags qatar click this link here now k0d76u8l90 bag replica high quality replica bags seoul u3r90h7p36

mcthate sa...

look at these guys replica bags on amazon high replica bags replica bags south africa site replica bags in delhi

bakgrund