fredag 7 december 2007

*** Regnet bara faller ner ***

Gick för att möta elvaåringen vid pendeln...
Ingen snöstorm direkt men väl en smärre översvämning
Elvaåringen vill vara med och tycka ~ hon gillar denna variant bättre
Berättar att här körde pappa ner häromkvällen med bilen och blev överraskad
Det sa bara schwoooosh :-)
Vädret och mörkret tillsammans med fotografens oförmåga att hålla kameran gör motiven lätt psykadeliska.
Fast egentligen gillar jag dem så ibland.
Som något ur Twin peaks...
Försöket att fånga ett nypon blev så här...
Använde elvaåringens huvud som stöd
Men eftersom hon pratade och andades blev det inte bättre än min egen darrhänthet
Och för att inga missförstånd ska uppstå här:
Jag gillar att hon pratar ~ fast inte just när jag fotar...
Och andas ~ ja det är ju direkt nödvändigt ~ det inser ju tom jag ;-)
Vatten på linsen droppar på stången och regn överallt...
Denna bild skulle göra sig som pussel
Dottern önskar ett avslut där vi fångat Herr Morrise på bild.
Herr Morrise är ett spökdjur som ibland bor i vår stora krukväxt
"Den som vi lekt i sen vi var små"
Lägger dottern till
Japp den har fått utstå att användas till mycket men växer envist på :-)
Klart barnvänlig!

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

bakgrund