söndag 9 december 2007

*** Ny kunskap ***


Jag snubblade över information på någon blogg när jag sniffade runt bland bloggarna.
Jag älskar att fotografera men är en passionerad amatör med nyväckt intresse för att fånga de motiv jag vill ha.
Har kliat mig lite i hårfästet över de snygga bilder som finna med suddig bakgrund.
Så enkelt när man kan det...
Stå en bit i från, ha macron på och zooma in på motivet.
Voilá
Suddig bakgrund.
Sen gäller det att komma överens med kameran och avståndet.
Min kamera "busar" med mig. Allt ser jättebra ut. Jag ställer in självutlösaren för att få en absolut darrfri bild. Den räknar ner och under tiden blir förvandlas mitt inzoomade objekt från skarpt till "blurr".
Vad är det som händer.
Bilden ovan är jag barnsligt nöjd med ;-)

Ska gräva fram ett stativ och ut och leka i morgon.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

bakgrund