måndag 31 december 2007

*** Trött på julmat ***

Tog med mig tonårsdottern och sjuåringen för att fylla på matförråden lite inför det nya året.
Då vi gick i affären och tittade i hyllorna kände jag hur less man bli på all mat man ändå glufsar i sig under julen. Trots att man försöker att behärska sig slinker det ju ner mer än vanligt.
Både gubben och jag konstaterade att vi lagt på ett eller annat kilo.
Frågade barnen vad de var sugna på. Hör och häpna, de kände något liknande. Ja, inte att de lagt på sig då ;-)
Men de var "trötta på" prinskorv och sylta.
Vi gick hem och vispade ihop nyponsoppa. Toppad med grädde och mandelbiskvier och med solrosfrö bröd vid sida om blev det önskelunchen..

Dagens citat från vår måltid då maken och jag tillkännagav att vi uppmärksammat att vi blivet något "större"

"Jag tycker inte pappa är så tjock...
Han är bara lite fet..."

(vår sexåriga dotter som såg oförstående ut då resten av familjen skrattade så vi kved)

Nu ska jag sätta igång och göra en potatisgratäng ~ istället för Jansson.
Och en rumpstek ~ istället för prinskorv och sylta :-)

Antar det är fler som är trötta på julens godsaker nu...


Andra bloggar om: , , , , , ,

1 kommentar:

Ninnie sa...

Vill bara önska dej Gott Nytt År! Ha en trevlig kväll!
Kram från Ninni

bakgrund