torsdag 6 december 2007

*** Det där med humor ***

Är inte alltid lätt
Det jag tycker är kul ~ tycker någon annan är fräckt.
Det någon annan tycker är kul tycker jag är otäckt
ibland försöker jag vara rolig och ingen fattar nåt
Ibland när jag inte fattar nåt ~har jag mina bästa stunder

Jag har stundtals en rätt bitsk och ironisk humor
som grundar sig i livet som gått och saker som hänt och som måste hanteras
Skratta eller gråta
~ Alltid skratta ~

Den som bäst förstår min svarta humor, ja tom har en egen besläktad är min kära yster

En gång under min utbildning skrev jag en personlig avhandling som lästes av två av mina medstudenter som skulle ge respons på arbetet.

Den ena grät då hon läste ~
Den andra skrattade.

Det jag skrev om var kanske något inte helt lätt, och min mening var ändå att framföra det på ett distanserat sätt ~ med svart humor.
Så båda reaktionerna var egentligen rätt.
Sorg och humor
arg och ledsen
Går hand i hand

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

hugan sa...

mycket intressant!klurigt...o visst är det märkligt...? ibland tycks man lämna nån lite humoristisk kommentar nånstanns, får tillbaka ett lite surt svar...och åt andra hållet ibland åxå! Inte lätt att bli klok på sånt här..men huvudsaken man förstår sig själv o tar det mesta med glimten i ögat!

bakgrund