onsdag 12 augusti 2009

Bajsprat

I dag har "jag" kissat bakom blomkrukan i köket, i hallen och på balkongen. Ja, och så ute förstås. Flera gånger faktiskt. Bajsar, det gör "jag" numera på balkongen. Matte tror att "jag" tror att balkongolvet räknas som ute.
Nog är "jag" rätt duktig. Men det är dock en liten hake, då "jag" bajsat några gånger och matte plockat upp det i en liten påse och sprungit till sopnedkastet med en konstig min, "jag" tror hon mår illa eller nå`t, kom jag på att man kan äta upp bajset.
Det var gott eller nå´t. Så jag fortsatte. Det är bara det att då "jag" städat efter mig och kommer och vill ha en klapp eller kanske pussas lite, säger bara människorna där "jag" bor:
Nä fy, Billy har bajsat;
Usch han har släpp sig;
Mamma, mamma jag tror Billy har ätit bajs igen

Hur kan de veta det? Och varför tycker de inte att "jag" är duktig som städar efter mig?

"Jag" hörde t. o. m matte säga att det är tur för mig att "jag" är så söt... "Jag" bara undrar - vad menade hon med det?

Ja, ja kanske något som "jag" förstår med tiden. "Jag" tror jag sover lite på saken. Det kanske funkar, och så är det skönt.
Jojo, du lilla dumma Billy. Du som man inte får rida på och inte ta maten ifrån och inte ta bollen ifrån och inte stå på och morra ilsket åt. Som gammal van invånare i familjen som du kommit till vill "JAG" bara upplysa dig om att man inte heller får stoppa in huvudet genom luckan till kattlådan, för att finna sig dessert där, heller.

För övrigt är "jag" också trött och tänker minsann sova i husses och mattes säng. Pilutta dig som inte kan hoppa upp hit - din lilla tjockis.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Det blir täta ut och gå turer nu med andra ord. Inget vidare att plocka bajs och torka kiss hela dagarna.
Ha det gott.
Oss på Digernes.

Synnøve. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stina sa...

Härligt med vovvar. Dock ej det som sker i början med allt passande. Men sedan så...;-)

Ms Spider sa...

Ja, nu har ni skaffat er ett ordentligt jobb... Här är förresten länken till en rolig hundblogg som jag kikar in på ibland, hundarna Truls och Diva är av samma ras som hundarna min mamma har: http://my.opera.com/kullfall/blog/

Designen kan upplevas som lite rörig emellanåt men bloggen i sig får mig ofta att le rejält - den är skriven ur hundperspektiv.

Apropå hundbajs och kiss: Den lilla Westien som föräldrarna hade tidigare har nog aldrig varit så lycklig som första julen när föräldrarna förärat honom en egen inomhustoalett och han kunde inte förstå varför alla röt åt honom varje gång han gick fram för att prova den nya toaletten... Vi pratar givetvis julgran. :-)

Cattis sa...

Synne: jovars, många promenader blir det. Tur att vi är många som springer, hittills har barnen inte tröttnat.
Så blir ju golvet rent och fint också när man har moppen och hinken framme flera gånger om dagen ;-)

Hemma på landet: Det är onekligen en del bestyr så här i början. Men det reder sig med tiden. Tror han kommer att vara värd det. Sååå söt :-)

Ann-Katrin: Haha :-D
Tack för tipset och den sköna storyn och kissträdet ;-)

Kram på er
Matte och Billy

bakgrund