måndag 24 augusti 2009

Miljöpartiet på framgång!

Helt fantastiskt! Det är grönt på gång - grönt är skönt. Vad som däremot oroar är att SD möjligen kommer över 4% spärren. Huva. Tack och lov har S och M tagit avstånd från något som helst samröre med dem.

Ett år kvar till valet, kanske något tidigt att börja med valrörelsen? Å andra sidan är det mycket som ska gås igenom och föras fram till allmänheten. Det är inte lätt att välja. Inget parti passar förmodligen helt och fullt i varje enskild fråga som en individ har åsikter om. Det gäller helt enkelt att välja det som ligger närmast som helhet.
Vad kan vara viktigare för vår framtid än en att värna om de resurser som finns?

Hur kan det vara försvarbart att inte tänka på vår miljö och vårt klimat, att vårda planeten så att den finns kvar för kommande generationer?

Kanske uppfattas detta som klyschor, men i så fall är det sanna sådana.
Det kan komma något riktigt gott ur ett rödgrönt samarbete.

Ekonomi handlar inte bara om kortsiktiga vinster och framförallt handlar det inte alltid om pengar...

intressant
Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var värst. Hur många pekpinnar och förnumstiga tyckanden kan man klämma in i en text. Vi har rätt och ni har fel. En fläkt av 68 och intolerant 70-tal svepte genom rummet. I och för sig en trygghet att veta att ingenting förändras, allt är på samma vis som det alltid har varit och kommer alltid att så förbli.

Synnøve. sa...

Jag förstår inte hur svenskarna står ut med dagismenatalitet och offentlig pajkastning ett helt ÅR innan det är val!?
Man hinner ledsna många gånger om. Många går inte ens till valurnorna utan stannar hemma.
Det är för långt tid.
Hade varit mera lagom om de börjat, säg ett halvår innan...
Jag vet att du vet att jag sagt det förut. Men jag menar det med. Här startar valkampanjen nu. Vi har val i september. I år.
Men jag vet redan vad jag ska rösta på. Så gör nog många andra med.
Förstagångsväljarna har det nog värst. De blir matade med allt från alla partier i ett år. Är man osäker innan så tror inte jag att det är så att man blir säkrare efter ett år av smutskastning av alla partier.

ha det gott. Här regnar det idag igen.
Kramen synne.

Cattis sa...

anonym:
Så tråkigt att du reagerar så negativt på mitt inlägg som jag skrev i en positiv anda.
Jag fortsätter dock att vara nöjd med livet och önskar dig detsamma om du skulle sticka in näsan igen.

Synne: pajkastningen kan vi ju skippa oavsett när valrörelsen drar igång. Annars tycker jag att det ska bli spännande.
Här är det strålande sol idag.

Ha det gott!

bakgrund