lördag 8 augusti 2009

Hard Rock Café

Vad kan vara trevligare än en fredagskväll än att bli bjuden till ett ställe där man kan lyssna till musik som frammanar nostalgi, samt bli serverad av otroligt trevlig personal?
Tja, kanske finns det något som slår det. Men nog ligger det högt på listan allt. Förrätten var riklig och smakrik. Kycklingvingarna är marinerade i en sötsur chilisås som var vansinnigt god. I skålen på toppen ligger vårrullar som var lika starka som aptitliga. Runt dem, en mild olivsallad som var så god att änglarna sjöng.
Mitt sällskap trodde sig orka en hamburgare efter den stora aptitretaren... Själv hade jag beställt Hawai kyckling med potatismos. Jag skämde så, då jag var tvungen att lämna nästan allt. Magen räckte inte till.
Trots detta beställde vi in dessert efter en stund. En ljuvlig paj, fylld med jordnötssmör, vaniljfudge och mandel. Den delade vi så klart på :)

Andra bloggar om: , , , ,


1 kommentar:

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Ingen dålig middag det där.
Men kycklingvingarna får du behålla för dig själv. Det är ju bara skinn och ben.

Ser ni har det bra iallafall. Det är skönt.
Här går nu veckan i ett lugnare tempo. Besöken har åkt och vi kan hämta andan.

Trodde jag skulle få fint väder en period nu. Men det ser det inte ut som. Det regnar....
Ja, igen....
Så man håller sig inne och gör absolut inte ett dugg...

Hörs av idag kanske?
Kramen Synne.

bakgrund