torsdag 12 februari 2009

* Delta i bojkotten mot Unilever! *


Får företag ta till vilka knep som helst för att sälja mer av sina produkter?


Det ovan har jag "kapat" helt fräck från Kostdoktorns toppen sida. Varför skriva om något som redan är gjort?
Det finns mer att läsa här!

Visst är vi många som irriterat oss på all reklam som vi blir överösta?
Reklam som ger sken av att vara information...
Och visst måste det få vara gränser för VAD man får göra reklam för och hur mycket man får ljuga?
Vill ni protestera så är det väl bra att börja med en av Unilever och se deras nya symbol som ett "nono" på förpackningen?
(Nu la jag visst till i alla fall ~ kan visst inte låta bli )

Nå, för er som är redo att ta ställning och vill påverka, delta i bojkkotten.
Här kommer en lathund över vilka märken ni kan strunta i att köpa. De är alla Unilevers produkter.


Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också med! http://blogg.bums.nu/2009/02/det-ar-dags-att-bojotta-unilever-och.html

Anonym sa...

Självklart är jag också med! Har lagt varumärkeslistan i väskan för säkerhetsskull.
Kram syster yster

Synnøve. sa...

Här är vi med. Lätt. Det är baratvättmedlet vi köper såg jag på de märken du lagt ut.
Ska kolla vad de heter på norska.
Jag länkar till ditt inlägg när jag lägger ut mitt senare under eftermiddagen.
Klems Synne och Jimmy.

Lena sa...

Jag hakar på. Det du skriver är mitt-i-prick. KRAMEN!

bakgrund