måndag 16 februari 2009

* unilver fegar ur, kampen mot margarinet går vidare *

Kommer hem efter att ha utfört dagens agenda.
Ilar in till Kostdoktorn för att anmäla mig som frivillig att dela ut lite flygblad i morgon bitti till unilevers presskonferens. Antiklimax ~ de har just backat ur eftersom tonläget i debatten är så uppskruvat och hotfullt...
En seger till för oss som vill äta naturligt fett.
Fortsätt bojkotta Unilevers varor

Kikar in hos Annika Dahlqvist som rapporterar detsamma och som hört ryktet att det finns krafter som vill förbjuda barn i skola och förskola att äta naturligt feta produkter till förmån för margarin och andra lightvarianter.
Det stämmer!
Men det finns oxå krafter som jobbar emot detta osunda påhitt. Jag bloggade om det häromdagen då jag blivit mejlad av Bengt Ingerstam, ordförande i Sveriges Konsumenter i Samverkan. Stöd även oss som jobbar för att våra barn ska få äta naturligt fett genom att följa länken nedan och skriva under för skolmaten landet runt.

http://www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/livsmedel/matdebatt/margarintvang.htm

Glöm inte att titta på Kunskapskanalen ikväll 20-22 då det blir debatt mellan matkritiker och matintresserade

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilket fantastiskt bra namn på en blogg. Och vilket bra och viktigt ämne. Här ska jag läsa mer! :)

Synnøve. sa...

Godmorgon.
Försökte nå dig igår. Ingen lycka med det alls.
Missade programmet på tvn, när jag äntligen kom på det så var det på SVT24. Kanske det kommer i repris.
klems Synne.

bakgrund