fredag 20 februari 2009

* Om ~ att skriva en insändare *


Har nyss mumsat i mig ekologiska backon och en äggröra på äkta grädde och Omega 3 ägg (mm, hoppas att de är bra, smakar gott gör de i allafall...)
Nu är fattas det bara en kopp java!
Bläddrar i den lokala tidningen och ser en riktigt bra insändare ;-)
Men, det är ju jag som skrivit den *fniss*
Ojdå!
Skämt åsido.
Jag hoppas att jag förmedlar det jag vill. Det är nämligen inte så lätt att skriva en insändare, eftersom den helst ska vara kort för att ges utrymme. Det är inte alltid lätt att förmedla ett budskap i text. Det är ju inte alltid lätt att förmedla ett budskap öga mot öga ens, alla gånger. Min insändare handlar om förskole/skolmat och jag ser t ex att jag skrivit att maten ÄR katastrof (skrev jag verkligen så, eller har NP tagit sig friheten att sätta rubrik själv ~ tror nästan det) Jaja, den är säkert katastrof på MÅNGA ställen, även om det säkert varierar. Jag märker att jag stuckit ut hakan och blir lite feg när jag ser orden på pränt. Trots allt är jag ju svensk;-)
Hoppas ändå att min insändare får åtimstonde några personer att börja fundera och ta reda på saker. I så fall är mitt syfte uppnått.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Kul att den kom med :D
Måste se om Nynäsposten finns på nätet.

Här snöar det som bara sjutton.
Jag ska gå och möta Jimmy vid 11 tiden. Måste få mig en promenad.
Här är allt under kontroll.
Kram Synne.

hugan sa...

Varför skulle den inte komma med? Säkerligen väcks åxå en och annan tanke och då blir man stolt! Kan inte låta bli att tänka på programserien som gick på fyran för ett tag sen, Bert Karlsson och flera toppkockar försökte ju få skolmaten att bli bättre på alla sätt och vis....vad hände efter det?

Ha en fin helg min vän, kram!

Anita sa...

Finns det en länk till insändaren?
Skulle vara kul att läsa..

bakgrund