lördag 24 november 2007

*** Chock ***


När resultatet för kvällens "Idol" var klart satt vi som gapande guldfiskar hemma i soffan. Framförallt jag hade hakan i tutthöjd... Alltså Andreas är en av mina favoriter - det är de alla. Jag är barnsligt förtjust i alla artister och vill att alla ska vara kvar. Men när Andreas som sjunger helt fantastiskt står tjurskalligt och säger till juryn att han minsann gjorde ett toppframträdande blir jag irriterad på karln. Ingen har sagt att han inte kan sjunga. Det verkar som om han inte hör vad som sägs till honom alls. Så jag tänker att ikväll ryker han. För alla är så duktiga och han gjorde det i helhet sämsta framträdandet.
Men - han sitter säkert visar det sig.
Det är Daniel och Amanda som strider om att få vara kvar. Familjen håller andan. Tonårsdottern och jag säger samtidigt.
"Oj, nu ryker Amanda"
Men nej! Daniel, den blivande vinnaren av Idol, han som är klart outstanding bäst, får åka hem.
Och hakan hänger kvar på brösten...
Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Nåja, om vi skall döma efter tidigare års resultat så är det en fördel för Daniel att han åkte ut.

Säg en enda Idol-vinnare som har gjort något minnesvärt som hörts senaste åren... (medans platserna 2-4 faktiskt har släppt ganska många bra skivor)

Cattis sa...

ja men visst är det så att vi inte hört det sista från "kapten Karlsson" ;-)

Synnøve. sa...

Ser inte Idol, men diggar katten.
Klem från nabolandet.

Cattis sa...

haha. alltid nåt till alla vetdu :-)

bakgrund