måndag 12 november 2007

**** Människans behov av mysterier ****


Sitter i min säng och är lagom sömnlös pga en hand skadad av hemarbete då jag hittar denna artikel om da Vincis Nattvarden. Kan bara konstatera att människan alltid visat stor uppfinningsrikedom för att hitta dolda budskap och mystiska väsen där det inte finns något. Vi älskar att få vår fantasi kittlad.

Fler läsare har frågat efter att få höra musikstycket som man hittat dolt bland bröd och apostlahänder. Märk väl att det tog 4 år att få fram något som liknade ett musikstycke om man spelade det baklänges. Denna snutt finns alltså upplagd på aftonbladet i anslutning till artikeln om man har lust att bilda sig en egen uppfattning, vilket jag just gjorde.

Inte för att jag är något musikaliskt underbarn men inte tycker jag det så kallade musikstycket är mycket att hurra för, även om det skulle kunna ingå i ett större sammanhang. Men var är i så fall resten av stycket? Och varför gå igenom så mycket besvär för att gömma denne frekvens...

Skulle nog tro att det finns musiksnuttar att hitta lite varstans om vi börjar leta omkring oss i naturen. Alla ljud blir ju musik beroende på vem som lyssnar

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

bakgrund