fredag 23 november 2007

**** Tillbakablick ****


Har nackspärr som en kvarleva efter min kräksjuka tidigare i veckan. Tänkte att jag stretchar bort eländet. Efter att ha "självmanipulerat" nacken i går kväll och lekt naprapat på egen hand har jag nu en nackspärr som är VÄRRE! Katastrof! Jaja, man kan inte alltid lyckas....

Får trösta mig med att jag fått ta viss del av makens bibliotek av bilder från förr. Lyckades få över några bilder med möda innan Iphoto bestämde sig för att oxå gå i baklås.

Översta bilden föreställer sonen sommaren 1999. Vi har varit på utflykt till Långholmen och besökt fängelsehålorna. Sonen har blivit sminkat!
Han är INTE misshandlad - OBS - INTE misshandlad...

Gossen som snart fyller myndig var inte mer än 9 år på bilden...




Här är en sån skön bild från en av sommarens bästa stunder år 1999.

Bilden är tagen någonstans ute på Djurgården dit maken och jag tog barnen ( de tre äldsta, på den tiden var det bara de )
skön bild från en av sommarens bästa stunder år 1999.

Bilden är tagen någonstans ute på Djurgården dit maken och jag tog barnen ( de tre äldsta, på den tiden var det bara de )

De sitter så fint på filten alla tre för att inte skrämma anden som de har framför sig.
Storebror och storesyster håller reda på lillasyster tre år så hon inte ska rusa fram till fågeln.





Äldsta dottern var en riktig blomsterflicka på den tiden. Hon "hittade" blommor överallt i folks planteringar som hon kom hem med.

Dessa blommor är ängsblommor och fria för plockning. Gissa om fröken var lycklig. På bilden har hon nästan hunnit fylla 6 år. Men bara nästan.

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Mysigt att titta på gamla foton och återuppleva tiden då barnen var mindre. De växer ju alldeles för fort. Man vill så gärna hålla kvar vissa perioder.

Cattis sa...

jaa så ruskigt fort det gott. Blir alldeles lycklig när jag ser de gamla bilderna.

bakgrund