tisdag 27 november 2007

*** Snökaos eller regnslask ***


Det utlovas snö igen. Som vanligt känner jag mig kluven. Ska jag hoppas på löftet eller bäva inför hotet. Snö är vackert när man sitter inne, eller när man är ett kraftigt påpälsat barn.
Det är mindre romantiskt när man sitter fast i timmatal någonstans på landet med en bil som slirar hit och dit, omgiven av andra medtrafikanter i samma sits. Det gör inte saken lättare att man "sitter i samma båt"
Väder är svårt att spå dessutom. Här i Stockholm får vi antingen snöblandat regn som övergår till enbart regn. Inte så vackert till advent...
Eller så får vi oxå rejält med snö. Det KAN alltså bli ett vackert kaos.

Egoistisk som jag är önskar jag att mina goda vänner som sitter på tåget på väg hit i morgon kommer hit utan problem. Inga förseningar i tågtrafiken tack.
Sen vill jag inte ha för mycket blåst på Östersjön Torsdag - Fredag för då ska vi åka på Kryssning...

(Fast det är hemligt)

Nå var och en är sig själv närmast kan man konstatera ;-)
Samt att människan kan spå - men vår herrre han får rå...

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Rexxie sa...

Usch då, då kanske det är bäst att jag skaffar vinterdäck....

Cattis sa...

jo...kanske, beror på vart du ska köra ;-)

bakgrund