fredag 23 november 2007

*** Märklig historia ***


Ressugna jag läser om Solresors supermiss på Aftonbladet. De skickade ner flera familjer Sharm el shejk för att bo på ett nybyggt femstjärnigt hotell - Som inte var klart! När folk sen blev mer än besvikna hade de ingen annanstans att inkvartera dem. De fick snällt bo på bygget under sin semester för att åka hem och klaga. Vilken kompensation de får är inte klart. NU har Solresor ställt in resor till det aktuella hotellet tills dess att det är klart.
Jag bara undrar - fanns det INGEN som kunde ha berättat för någon ansvarig på Solresor i tid hur läget var? Innan åtta familjer fick sin semester kvaddad?
Jag skulle bli fullkomligt galen om jag sparat och gnetat för att ta med mig familjen på semester och sen råkat ut för detta. Tycker att alla ska få en ny resa. Sen är ju frågan om alla har semester att ta ut en gång till? Klantigt!
Var för övrigt i Sharm el shejk för ett par vintrar sedan och bodde på ett färdigt hotell och det var helt underbart.

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

Nässelblom och choklad sa...

Helt fullständigt sanslöst. Hur kan det bli så. Det är ju inte en liten missad detalj det handlar om, utan basen för semestervistelsen. Att spara till en semesterresa, längta, ta ledigt och ge sig iväg - så blir det sådär. Vissa saker kan ingen råda över, men här borde man ju hittat en lösning.

Cattis sa...

jaa - heller hur? kände verkligen att det var major misstake...

Maggan sa...

Jag är inte förvånad. för något år sedan skulle här slås på stort-bjuda barn med resp samt barnbarn till södern.Nybygd anläggning skulle det vara flott och fint-strandnära klass 4+. Tre dagar innan avresan kom ett brev från STS med inf om att anläggningen vi bokat inte var helt klar så det blev en annan inkvartering.Vi blev hänvisade till en sliten anläggning som VING huvudsakligen nyttjade för sistaminutenresenärer.Som tur var fick jag kläm på detta inna vi skulle resa Tiden var knapp, men jag praktisk taget bombarderade STS med telefonsamtal och e-post.i sista minuten kom jag av en slump i telefonkontakt med bossen själv och då ordnade allt sig på ett bra sätt-vi inkarterades i den flottaste anläggningen dom hade inom området. Men, vi var nyfikna och ser på den anläggning vi först hade bokat-Va, sa vi oss-det var ingen anläggning utan en stor byggarbetsplats-där man med en viss fantasi kunde se att det skulle kunna stå ett färdigt hotell om något år.Hur i fridens namn kan man ha en bokningsbar anläggning som praktisk taget inte finns???

bakgrund