onsdag 14 november 2007

**** Insides information ****




Här var det moddigt i morse. Fick plumsa på oplogade, och nästan inte tilltrampade, trottoarer. Alla hundar verkade glada, och mött en liten tik med 3 gånger så tjocka ben, då det var kramsnö. Skönt bilen står inne. Har ingen tanke på att ta ut den i dag. Såg en annan bil, som försökte ta sig upp i backen vid lekplatsen. Det gick inte bra alls...
Hade inte mobilen med ut, och tur var väl det. Tror inte linsen tålt snön,som föll. Bilderna är fotade genom fönstren här uppe. Håll till godo!!
PS sades nyss på TV-nyheterna, att vi fått 5 dm snö i Nynäshamn!! Har visst varit kaos på vägarna i trakten..DS

Min kära mor har sovit sött i natt lyckligt ovetande om de arma krakar som suttit fast mellan Västerhaninge och Nynäshamn :-)
Bortsett från vägkaoset måste jag säga att det är otroligt vacker. Hemma hos oss på Söder täcker lite puder marken...

Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer:

Synnøve. sa...

Otroligt vackar bilder från Nynäshamn.Just nu snöar det i nabolandet med. Så möjligheten är stor för att vi får MASSOR med snö.....

Cattis sa...

visst är det - innifrån;-)

hugan sa...

jag bara gratulerar och önskar för er del att den får stanna kvar, slask är inte kul!

Synnøve. sa...

vill ha en massa snö till jul, det är lättare för tomten att ta sig fram då sa granndottern på 4 år....

Cattis sa...

Synne:gulligt :-)
har han snöskor eller skidor
Huga: mor min har snö - själv har jag...puder

hugan sa...

puder är ju drömmen för en utförsåkare!! men jag anar att det inte är nåt snödump på en halvmeter du menar....

Cattis sa...

;-) Nääää, mer ett sånt lager som man duttade i rumpan på bebisar förr...

Synnøve. sa...

Glömde fråga henne,men tror hon menade att nissen kom med renar och släde.Fast enligt den lilla tösen så håller nissen till nere på låven, så vad ska han med ren och släde till.....Ungar är så härliga.....

bakgrund