måndag 26 november 2007

*** Målet är ingenting ~ vägen är allt! ***



I går sålde jag som sagt familjebilen. Då vi flyttat in till stan tycker jag inte vi har tillräckligt behov av den för att den ska vara motiverad i budgeten.

Pengarna som jag fick ut vid försäljningen tänker jag lägga på en semesterresa i vinter med hela familjen. Jag vill ha med alla fem barnen innan de börjar lämna boet.

Nu klurar maken och jag på VART resan ska gå. Ska vi välja målet eller ska vi låta slumpen avgöra? För ett par vintrar sedan gick resan till Egypten med de två yngsta töserna som medpassagerare. Vi kan tänka oss Egypten igen. Det lär vara solsäkert om man vill åka då vintern är som segast härhemma, dvs januari/februari. Sist vi var där blev det inget besök vid Pyramiderna - det skulle onekligen vara spännande. Eller ska vi helt enkelt ta en tripp till Canarieöarna? Fast där är inte solen ett lika säkert kort. Det finns en del tips att få i Aftonbladets resebilagor. Sen har man ju den dåliga smaken att ha tilläggstjänsten Plus... När man hittar något extra intressant ska man lockas till att bli medlem och att plocka fram kreditkortet. Men inte jag inte. Jag googlar vidare då jag stöter på sådana tarvligheter.
Av princip.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Ninnie sa...

Det låter ju underbart att resa bort från den svenska vintern nån vecka! Härligt....Vi har också planer på en resa i feb/mars, får se vart det bär av. Vad tyckte ni om Egypten? Något att rekommendera??

Cattis sa...

japp vi tyckte mycket om Egypten. Bra klimat, trevliga människor och vackert hav. Väldigt barnvänligt folk.

bakgrund